۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

قتل توسط همسر


ميدان كاج، محمدشهر كرج، پل مديريت و حالا خيابان پاسداران. يك بار ديگر جنايتی خيابانی همه را شوكه كرد. اين بار مردی خشمگين روی همسرش چاقو كشيد و او را با چند ضربه به قتل رساند. اين قتل نيز در برابر چشم ناظران دوربين به دست به وقوع پيوست! البته اين بار نيروی انتظامی و اورژانس زودتر به محل حادثه رسيدند و پليس 15 دقيقه بعد و امدادگران پس از 25دقيقه، ساعت 11 و 30 دقيقه صبح روز دوشنبه اپراتور مركز فوريت‌های پليسی تهران به تلفن مردی جواب داد كه از جنايتی خيابانی خبر داشت.
شاهد نشانی را اين طور اعلام كرد: نياوران، خيابان پاسداران، روبروی پمپ بنزين. 15دقيقه بعد مأموران كلانتری پاسداران خودشان را به محل حادثه رساندند و بعد از عبور از حلقه ناظران خود را در برابر زن و مردی ديدند كه هر دو خون‌آلود بودند. مرد چاقو به دست هنوز زنده بود و جراحاتش سطحی به نظر می ‌رسيد اما زن جان باخته بود.
امدادگران مرد زخمی را به سرعت به بيمارستان رساندند و تحقيقات پليس به دستور بازپرس رسولی ( بازپرس ويژه قتل تهران ) آغاز شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است؟ اولين نكته‌ای كه كارآگاهان به آن پی بردند هويت و نسبت قاتل و مقتول بود. قاسم و مريم زن و شوهری بودند كه در پاكدشت سكونت داشتند و آن روز برای انجام كاری راهی شمال پايتخت شده بودند. پليس همچنين با پرس و جو از شهود دريافت قاسم در يك لحظه به همسرش حمله ور شد و او را مورد اصابت ضربات چاقو قرار داد و سپس خودزنی كرد. يكي از شاهدان عينی اين حادثه كه مرد بنگاهداری به نام مهدی است دربارۀ جزئيات اين قتل به خبرنگار ما گفت: «من سوار اتوبوس از اقدسيه به سمت فرمانيه می ‌آمدم، روی صندلی نشسته بودم که متوجه قاتل شدم كه سرپا ايستاده بود و با خشم به قسمت زنانه نگاه می ‌كرد. نزديك اقدسيه من، آن مرد و زنی ديگر كه بعداً فهميدم همسرش است پياده شديم و به سمت جنوب با پای پياده به راه افتاديم.
من فاصله كمی با آنها داشتم و می ‌شنيدم مرد مرتب به همسرش ناسزا می ‌گويد و هر از گاهی هم مشتی به پهلوی او می ‌زند! وقتی اين صحنه ها را ديدم تصميم گرفتم دخالت كنم، از مرد جوان پرسيدم مشكلی پيش آمده است؟ او با تندی جواب داد به من ربطی ندارد! بعد از چند لحظه من برای خريد روزنامه جلو يك دكه توقف كردم و آنها به راهشان ادامه دادند تا اينكه ديدم مرد ناگهان همسرش را به طرف شمشادها هل داد. مريم به سختی خودش را بيرون كشيد و در همين هنگام متهم دوباره او را به زمين انداخت و چاقويی را از جيبش بيرون كشيد، بين چهار تا شش ضربه به او زد، در اين هنگام من و يك مرد ديگر جلو رفتيم اما فايده‌ای نداشت و مرد چاقو به دست داد می ‌كشيد مريم را كشتم.» يك شاهد ديگر نيز به خبرنگار ما گفت: «متهم يك چاقوی آشپزخانه داشت كه دسته‌اش زردرنگ بود، او چند ضربه پشت سر هم به زنش زد، بعد يك مرد كه قفل فرمان در دستش بود به طرف قاتل حمله كرد و سر او عربده كشيد، قاتل ترسيد و شروع به ضربه زدن به خودش كرد! اما بعد بدون هيچ عكس‌العمل ديگری روی زمين نشست.» شاهد ديگری نيز كه در نزديكي محل حادثه مغازه‌ دارد گفت: «مردم زيادی دور قاتل و مقتول جمع شده بودند و با موبايل‌هايشان فيلم و عكس می ‌گرفتند. از دست كسی كاری برنمی ‌آمد چون زن همان اول مرده بود، قاتل هم ضربه‌های عميقی به خودش نزد فقط خودش را زخمی كرد. 15 دقيقه بعد پليس آمد و 10 دقيقه بعد از مأموران، اورژانس سر رسيد و قاتل و مقتول را بردند.»
در حال حاضر تحقيقات كارآگاهان ادارۀ 10 پليس آگاهي پيرامون اين پرونده ادامه دارد و آنها در تلاش هستند تا انگيزۀ‌ متهم را از همسركشی فاش كنند. به دليل بستری بودن قاسم در بيمارستان هنوز بازجوئی دقيق از او ميسر نشده است اما پليس احتمال می ‌دهد اين قتل در پی اختلافی رخ داده باشد كه از چندی پيش بين اين زوج شكل گرفته بود. بنا بر اطلاعات به دست آمده، قاسم نزد يكی از اقوام همسرش مشغول به كار بود اما بعد از سرقت از محل كار، انگشت اتهام به سوی قاسم نشانه گرفته و در حالی كه مرد جوان منكر ارتكاب دزدی بود اختلافاتی بين او و همسرش بر سر اين موضوع به وجود آمد. هنوز به اثبات نرسيده همين اختلاف قاسم را به سمت ارتكاب قتل سوق داده باشد اما اين فرضیه يكی از گزینه‌های موجود است. در همين حال سرهنگ آريا حاجی ‌زاده معاون مبارزه با جرايم جنايی پليس آگاهی تهران دربارۀ اين پرونده گفت: «با اطلاعات به دست‌آمده از شاهدان صحنۀ جنايت و قطعی شدن ارتكاب جنایت از سوی متهم «قاسم.الف» كه همسر خود را به قتل رسانده قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شده است و با تكميل اقدامات درمانی، متهم برای انجام تحقيقات در خصوص انگيزۀ ارتكاب جنايت به ادارۀ دهم ويژۀ قتل پليس آگاهی تهران منتقل خواهد شد.»اين جنايت در حالی رخ داد كه سال گذشته عامل جنايت در ميدان كاج سعادت‌آباد در ملأ ‌عام به‌ دار آويخته شد، عامل قتل دختر دانشجو در پل مديريت حكمی مشابه دريافت كرده و پروندۀ زنی كه در محمدشهر كرج در حضور مردم شوهر معتادش را از پای درآورد همچنان در جريان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر