۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه

زخم ستم و استبداد پروین نودینیان را کشت


با کمال تاسف فراوان به اطلاع می رسانیم که صبح روز ، 19 آگست 2011 پروین نودینیان ، زندانی سیاسی سابق ، فعال سیاسی و یکی از چهره های شناخته شده خلق کرد ، در بیمارستانی در شهر هانوفر آلمان در گذشته است . پروین نودینیان در سنندج متولد شد و در جریان اعتراضات و اعتصابات سال ١٣٥٧ نقش فعالی داشت و در سازماندهی زنان و ” جنبش بنکه ها ” یکی از چهرهای شناخته شده بود .

وی در سال ١٣٦٠ بهمراه همسرش سعید یزدیان و بعنوان عضو کومله زحمتکشان ، به تهران آمده و در کارخانه ای مشغول به کار شد. با ضربه خوردن شاخه ی تهران دستگیر و مورد شکنجه های بسیار قرار گرفت و به ١٦ سال زندان محکوم گردید . وی در زندان به بیماری خطرناک اسکلرودرمی مبتلا شد و بر اثر کمبود امکانات و مراقبت های پزشکی ، بیماریش مذمن گردید . رژیم از ترس مرگ پروین با آزادی موقت او موافقت و او در اواخر سال ١٣٦٥ از زندان بیرون آمد . گفتنی ست که او را موظف کرده بودند تا هر هفته یکبار خود را به زندان معرفی کند . بیماری مذمن در مدت کوتاهی از پروین چیزی جز استخوان باقی نگذاشته بود و با وجود سن کمی که داشت بسیار مسن تر بنظر می رسید . زخم ستم استبداد و درد ناشی از شکنجه و بیماری مزمن تاثیرات خود را گذاشته بود . به همین دلیل وی در تابستان سال 2004 برای مداوایش به آلمان آمد و در شهر هانوفر اسکان گزید . پروین از جمله کسانی بود که با وجود بیماری سخت و جانکاهش هیچگاه از امر ادامه مبارزه در راه سرنگونی جمهوری اسلامی و رسیدن به آزادی و حقوق حقه خلق کرد غفلت نمی کرد و در بسیاری از آکسیون ها و تجمعات ایرانیان ساکن شهر هانوفرشرکت فعال داشت . روحیه ای قوی و مصمم داشت و همواره لبخندی بر چهره او خودنمائی می کرد . پروین یکی از نماد های زن کمونیست و مبارز بود. مبارزی خستگی ناپذیر در راه حقوق مردم ایران ، زنان وخلق کرد .
ما بدینوسیله مرگ غم انگیز وی را به خانواده ، بستگان و همه یاران و دوستان تسلیت گفته و برایشان صبر وتامل فراوان آرزو می کنیم .
یاد پروین برای همیشه گرامی باد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر