۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

"انتقال زندانیان عقیدتی زن در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتفی شده است"


در حالیکه از دو هفته پیش تا کنون تمام زنان زندانی سیاسی ن اوین به بند متادون این زندان منتقل شده اند و به آنها گفته شده بود این انتقال موقتی است و آنها به زندان قرچک ورامین فرستاده می شوند. رضا خندان، همسر نسرین ستوده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که ظاهرا مسولان زندان از این تصمیم منصرف شده اند: « در ملاقات روز سه شنبه با خانم ستوده، ایشان گفتند که چند روز پیش در زندان گفته شده است که آنها همچنان در اوین می مانند وفعلا انتقال آنها به قرچک ورامین منتفی شده است.»
 همسر نسرین ستوده در این خصوص گفت: « نمی دانم در این فاصله چه اتفاقی می افتد، شاید به دلیل نامه ها و اطلاع رسانی که درباره شرایط غیر استاندارد زندان قرچک ورامین در این یک هفته شد مسولان از انتقال آنها صرفنظر کرده اند. »
رضا خندان در خصوص وضعیت فعلی نسرین ستوده در بند متادون اوین گفت:«۲۵ زندانی سیاسی اوین با هم در یک سالن در این بند نگهداری می شوند که البته با دیگر زندانیان این بند ارتباطی ندارند. در این بند محدودیت ها نسبت به قبل برای همسرم کمتر است و او در ارتباط با دوستان سیاسی اش است. اما دیگر تماس تلفنی شان قطع شده است. در بند ۲۰۹ هر هفته ده دقیقه اجازه تماس داشتند که حالا این ارتباط قطع شده ، همچنین در ماه های اخیر در بند ۲۰۹ بچه ها می توانستند ۵ تا ۱۰ دقیقه با مادرشان ملاقات حضوری داشته باشند که اینجا امکانش نیست. » همسر نسرین ستوده گفت: « ما انتظاراتمان زیاد نیست و ملاقات حضوری حق هر زندانی است. ما چیز فوق العاده ای نمی خواهیم ،ملاقات حضوری طبق قانون را می خواهیم. در طول ۹ ماه خانم ستوده من حتی یک ثانیه هم ملاقات حضوری با او نداشتم و بچه ها هم جمع ملاقات هایشان یک ساعت هم نشده است.» رضا خندان در خصوص علت عدم اجازه ملاقات حضوری در بند جدید گفت: « هیچ علتی اعلام نمی شود. فقط گفته اند برای ملاقات حضوری در این بند باید به دادستانی مراجعه کنید و نامه از دادستانی بیاورید. من بارها به دادستانی رفته و تقاضا کرده ام اما هیچ وقت موافقت نکرده اند. حتی برای شب عید با وجود آنکه دادستان موافقت شفاهی برای ملاقات حضوری داده بودند این اتفاق نیفتاد و حتی در روزهای عید به ما ملاقات کابینی هم داده نشد.» نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر بیش از ۹ ماه است که در زندان اوین به سر می برد. او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور شد و همچنین به اتهام بد حجابی در یک فیلم سخنرانی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر