۱۳۹۱ اسفند ۱۸, جمعه

هرانا؛ تهدید خانواده یک زندانی بهایی اهل سمنان توسط اداره اطلاعات


ارسال کننده : خانم انسیه حنیف نژاد 

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی با گذشت ۲۴ روز از بازداشت "شیدرخ فیروزیان" طی تماسهای مکرر تلفنی خانواده وی را تهدید کرده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت ۲۴ روز از بازداشت "شیدرخ فیروزیان" شهروند بهایی در سمنان، ماموران امنیتی بطورمرتب با منزل نامبرده تماس تلفنی گرفته و ایشان را تهدید می‌کنند تا دختر دیگر ایشان به نام "گلرخ فیروزیان" باید خویش را هر چه سریع‌تر به اداره اطلاعات سمنان معرفی کند، در غیر اینصورت امنیت خانواده فیروزیان قابل تضمین در سمنان نخواهدبود و شیدرخ فیروزیان هم آزاد نخواهد شد.
درپی اقدام فوق، گلرخ فیروزیان که ماههاست در تهران ساکن می‌باشد به دادستان سمنان نامه‌ای نوشته و در آن اظهار می دارد که ساکن تهران است و هر نوع احضار یا بازداشت وی باید در حوزه قضایی تهران صورت گیرد، در ضمن آدرس منزل و تلفن خود را نیز اعلام می‌کند.


پس از این نامه صبح روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه سه مامور امنیتی نیابتا از سمنان با حکم بازداشت گلرخ فیروزیان به منزل نامبرده در تهران مراجعه کرده ولی به دلیل عدم حضور گلرخ موفق به بازداشت وی نمی‌شوند و محل را ترک می‌کنند.
قابل ذکر است اردشیر فناییان و شیدرخ فیروزیان در ۲۴ بهمن ماه توسط ماموران اداره اطلاعات سمنان بازداشت شده‌اند که تاکنون مسئولان قضایی و امنیتی سمنان هیچ پاسخ صریح و روشنی را در مورد دلیل دستگیری این دو جوان بهایی به خانواده‌هایشان ارائه نداده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر