۱۳۹۱ اسفند ۲۵, جمعه

مرد متجاوز مرا به ایدز مبتلا کرد


پنج‌شنبه ، 24 اسفند ، 1391
روزنامه شرق: شکایت زنی که مدعی است مردی با اطلاع از ابتلا به بیماری ایدز به وی تعرض و سپس با او ازدواج کرده، برای رسیدگی در اختیار دادگاه عمومی تهران قرار گرفت.
قضات دادگاه کیفری بعد از رسیدگی به بخشی از پرونده که به اتهام تجاوز به عنف مربوط می‌شد متهم را تبرئه و به خاطر رابطه نامشروع به تحمل 80‌ضربه شلاق محکوم کردند.
زن 28 ساله که «مژده» نام دارد، سال‌80 شکایتی را درخصوص تجاوز به عنف مطرح کرد. او که همراه پدرش به یکی از کلانتری‌های شرق تهران رفته بود مدعی شد زمانی که سوار خودرویی شد، راننده وی را به زور مورد تعرض قرار داد.
ماموران آن زمان تحقیقاتی را آغاز و متهم به نام حمید را شناسایی کردند اما مژده از پیگیری پرونده صرف‌نظر کرد تا اینکه 10 سال بعد با مراجعه به دادگاه کیفری استان تهران بار دیگر همان ادعا را مطرح کرد و گفت حمید 10 سال پیش به وی تعرض کرده است. این زن توضیح داد: «وقتی آن اتفاق افتاد خانواده حمید برای نجات دادن پسرشان با خانواده من وارد مذاکره شدند و قرار گذاشتند من و حمید ازدواج و از پیگیری پرونده صرف‌نظر کنیم.
به این ترتیب من به عقد موقت حمید درآمدم تا اینکه دو سال پیش فهمیدم به بیماری ایدز مبتلا شده‌ام. وقتی آزمایش‌ها را انجام دادم و بیماری‌ام تایید شد سعی کردم منشأ آن را پیدا کنم. در تمام این مدت نحوه ابتلای من برایم معما بود تا اینکه چندی قبل در خانه کارتی را پیدا کردم که متعلق به حمید بود و نشان می‌داد او نیز به ایدز مبتلاست.
با تحقیقاتی که انجام دادم، فهمیدم حمید قبل از سال‌80 مبتلا شده بود و از بیماری‌اش نیز اطلاع داشت. او با تعرض به من و بعد ازدواج باعث شد من نیز بیمار شوم. او در تمام این سال‌ها چنین رازی را پنهان کرده بود و دور از چشم من داروهایش را مصرف می‌کرد.»


مژده در ادامه شکایتش گفت: «وقتی حقیقت فاش شد با حمید دعوای سختی کردم و او که می‌دید در مخمصه گرفتار شده است از خانه فرار کرد و الان هم نمی‌دانم کجا پنهان شده است اما من تصمیم دارم از او به دلیل تجاوز به عنف و بیمار کردنم شکایت کنم.»
وقتی این پرونده بار دیگر به جریان افتاد ماموران تلاش خود را برای دستگیری حمید آغاز و او را در مرکزی که ویژه ترک اعتیاد بود شناسایی کردند. حمید در بازجویی‌ها قبول کرد از بیماری‌اش مطلع بوده و این موضوع را از مژده پنهان کرده بود. این مرد 35‌ساله توضیح داد مدتی در خارج از کشور زندگی می‌کرده و در آنجا مبتلا شده است.
حمید بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی در شعبه‌79 دادگاه کیفری استان تهران چندی قبل محاکمه شد. در حالی‌که مژده همچنان اصرار داشت در سال‌80 توسط این مرد مورد تجاوز قرار گرفته است، متهم این ادعا را کذب خواند و گفت: «من و مژده در خوردوی من با هم رابطه داشتیم اما خود او به برقراری این رابطه تمایل داشت حتی بعد از آن نیز رابطه ما ادامه پیدا کرد تا اینکه والدین مژده از موضوع مطلع شدند و به من گفتند باید با دخترشان ازدواج کنم من هم او را به عقد موقت خودم درآوردم.»
هیات قضات بعد از بررسی پرونده متهم را از تجاوز به عنف تبرئه و به‌دلیل رابطه نامشروع به 80 ضربه شلاق محکوم کردند. آنها همچنین نظر دادند رسیدگی به بخش دیگر پرونده که مربوط به انتقال بیماری به مژده است صلاحیت ندارند به همین دلیل پرونده را به دادگاه عمومی فرستادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر