۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

بازداشت چند ساعته همسر غالب حسینی، فعال کارگری زندانی


شنبه 03 فروردين 1392 ساعت 02:44 |

خبرگزاری هرانا - گلباغ بهمنی، همسر غالب حسینی، فعال کارگری زندانی توسط مأموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.
به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و به نقل از تارنمای رادیو زمانه، هم‌زمان با بازداشت غالب حسینی، فعال کارگری عضو این کمیته، در محل کارش، نیروهای امنیتی با یورش به منزل شخصی وی، اقدام به بازداشت موقت گلباغ بهمنی، همسر وی نموده و با انتقال او به اداره اطلاعات، وی را به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار دادند.
غالب حسینی روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ساعت ۱۲ ظهر در شهر سنندج، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در محل کارش دستگیر شد.
گفته می‌شود که این فعال کارگری در آستانه هشت مارس، روز جهانی زن و همچنین پس از دستگیری شش تن از فعالان کارگری دیگر در ۱۷ اسفندماه، چندین بار تلفنی توسط نیروهای امنیتی تهدید شده بود و نیروهای اطلاعات از وی خواسته بودند که خود را به ستاد خبری معرفی کند.

تارنمای کمیته‌ هماهنگی پیش از این خبر داده بود که وفا قادری، سیدخالد حسینی، بهزاد فرج‌الهی، حامد محمودنژاد و علی آزادی از اعضای این کمیته صبح روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه دستگیر شده‌اند.

همچنین روز چهارشنبه ۳۰ اسفندماه یکی دیگر از فعالان کارگری سنندج و عضو کمیته هماهنگی به نام کوروش بخشنده طی تماسی تلفنی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود که پس از ۲ ساعت بازجویی به وی ابلاغ کرده بودند که تا ۱۵ فروردین فرصت دارد که از کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری استعفا داده در غیر این صورت با وی برخورد خواهد شد.
خانواده‌های فعالان کارگری بازداشتی در سنندج برای پیگیری وضعیت بستگان خود روز چهارشنبه ۳۰ اسفندماه در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج تجمع کردند.
این تجمع در حالی بود که خانواده‌ها طبق قرار قبلی اعلام کرده بودند که اگر بستگانشان راآزاد نکنند سفره هفت‌سین خود را در مقابل ستاد خبری پهن خواهند کرد و سال تحویل در آن‌جا خواهند بود؛ اما نیروهای امنیتی حاضر در محل با حمله به تجمع خانواده‌ها از برگزاری مراسم سال تحویل جلوگیری کرده و سفره هفت‌سین آنان را جمع کردند.
دی‌ماه سال جاری نیز محمد مولانایی، واحد سیده و یوسف آب خرابات به اتهام شرکت در مجامع عمومی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و همچنین شرکت در مراسم اول ماه مه، روز جهانی کارگر در شهرستان مهاباد توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت و زندانی شدند.
کمیته‌ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، جمع متشکلی از کارگران و فعالان کارگری است که بر اساس اساسنامه آن «برای حفظ حقوق و منافع کارگران و مزدبگیران تحت ستم، بهبود وضعیت زندگی و معیشت آنان، کسب آزادی‌های دمکراتیک، برابری حقوق زنان و مردان، لغو کار کودکان و به‌رسمیت شناختن حقوق انسانی آنان و سرانجام از میان برداشتن همه‌ نابرابری‌های بشری و استثمار انسان از انسان که به نوبه خود رهایی از مصائب و مشقات زندگی بشری از قبیل بیکاری، فقر، بی‌حقوقی، اعتیاد، فساد و تن فروشی، سرکوب آزادی‌های مدنی و اجتماعی و... را به دنبال می‌آورد»، فعالیت می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر