۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

معاون مرکز زنان: اعتیاد، طلاق و همسر آزاری عوامل آسیب های اجتماعی زنان

شهرزادنیوز: بالا رفتن میزان آسیب های اجتماعی مربوط به زنان در جمهوری اسلامی، این موضوع را به یکی از موضوعات اصلی گزارش های اجتماعی رسانه‌های داخل تبدیل کرده است.
به گزارش آریا، پروین هدایتی، معاون سرمايه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوری، در این رابطه گفته است که بر اساس مطالعات انجام شده اعتياد، طلاق و همسرآزاری بيشترين بار آسيب اجتماعی را دارا هستند.
وی افزود که کودک آزاری،‌ خودکشی، فرار دختران، آسيب‌های نوپديد مانند جرايم رايانه‌ای و فرقه‌های انحرافی از ديگر موارد آسيب اجتماعی هستند. با توجه به آن که بار آسيب اعتياد، طلاق و همسر‌آزاری بيش از موارد ديگر است، لازم است به اين سه مورد به صورت ويژه بپردازيم.
از سوی دیگر، توران ولی مراد، عضو شورای مرکزی "جامعه زینب"، در گفتگو با ایسنا، فقر را عامل اصلی آسیب دیدگی اجتماعی زنان دانسته و گفته است که فقر در ابعاد مختلف مانند فرهنگی، عاطفی، اقتصادی، حقوقی و قانونی و نیازهای جنسی پاسخ داده نشده می تواند موجب آسیب دیدگی اجتماعی زنان شود.
به گفته وی، برنامه ریزی‌ها برای رفع مشکل، آن چنان که باید منطبق با واقعیت و همه جانبه نیستند و همه ابعاد و اشکال را در برنمی گیرند. در ضمن، مشاهدات و آمار نشان دهنده رواج بیشتر آسیب دیدگی اجتماعی زنان در اشکال، ابعاد و در وادی‌های مختلف و کاهش سن دچار شدن دختران و زنان به این آسیب‌ها می باشد.
وی با اشاره به خشونت در محیط کار نسبت به آن را یکی از عوامل دانسته و گفت که از اشکال خشونت جنسی در محیط کار می‌توان به خواسته‌های صاحبان کار به زنان در این ارتباط اشاره کرد که هنوز مکتوم است. راه حل آن هم بیرون کردن زنان از محیط کار نیست، بلکه ترویج عفاف هم برای زنان و هم برای مردان به لحاظ اخلاقی است و هم ساز و کارهای قانونی و اجرایی جهت پیشگیری و مبارزه با این آسیب اجتماعی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر