۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

استان تهران تنها 15 مرکز خدمت رسان به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی دارد


27-89.jpg

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران:

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: افزایش مراکز خدمات رسان به زنان آسیب دیده اجتماعی نیازمند بیشتر شدن حرکت‌های مردمی است و افراد خیر می‌توانند نسبت به توسعه این مراکز اقدام کنند.آذر نظری در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه لازم است سازمان بهزیستی نیز سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه مراکز خدمات رسان به زنان آسیب دیده اجتماعی انجام دهد، افزود: تعداد این مراکز در حال حاضر بسیار اندک است.تهران تنها 15 مرکز خدمت رسان به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی دارد. وی در ادامه گفت:‌ استان تهران با وجود وسعت و جمعیت زیاد تنها دارای 15 مرکز خدمت رسان به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی است که 13 مرکز در تهران فعالیت می‌کنند و در هر یک از شهرهای اسلامشهر، ورامین و شهرک اندیشه نیز یک مرکز وجود دارد.


مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به ساز و کار ارائه خدمات به دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی، اظهار کرد:‌این افراد از طریق نیروی انتظامی و دادگستری به مراکز خدمات رسان به زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی ارجاع داده می‌شوند.
وی درباره ضرورت وجود مراکزی که در سطوح مختلف به زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی خدمات ارائه می دهند، گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در زمینه مشاوره به این افراد (اولین سطح خدمت رسانی) فعالیت می‌کنند و سازمان بهزیستی اقداماتی را در سطوح دیگر نیز انجام می‌دهد.
نظری با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی به زنان آسیب دیده اجتماعی گفت: خط تلفن اورژانس اجتماعی و تیم‌های روانشناسی، بهداشتی، درمانی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی به این افراد خدمت ارائه می‌دهند علاوه بر آن به زنان آسیب‌دیده اجتماعی نیازمند نگهداری موقت هم خدمات سرپایی مشاوره‌ای داده می‌شود.
وی درباره پذیرفته نشدن برخی از زنان آسیب دیده اجتماعی از سوی خانواده‌ها، تصریح کرد: با خانواده‌های این افراد نیز در مراکز سازمان بهزیستی گفت وگو می‌شود تا زنان آسیب‌دیده اجتماعی بتوانند به خانواده بازگردند. البته زنان آسیب دیده اجتماعی که خانواده‌ای ندارند، در مراکزبهزیستی نگهداری می‌شوند و پس از ترخیص نیز خدماتی به آنان ارائه می‌شود. به عنوان نمونه به خانه‌های سلامت فرستاده می‌شوند.
نظری در پایان گفت: برخی از زنان آسیب دیده اجتماعی پس از ترخیص ادامه تحصیل می‌دهند و به استقلال دست می‌یابند. ترخیص آنان با نظر مثبت اعضای کل تیم تخصصی صورت می‌گیرد و پس از ترخیص نیز بر فعالیت‌های آنان نظارت می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر