۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

مصرف «شیشه» به خوابگاه دانشجویی دختران هم رسید

Drugs

شهرزادنیوز:روند و تنوع مصرف مواد مخدر در کشور گسترش بیشتری پیدا کرده و معضلات مواد مخدر به گروه‌هایی چون دانشجویان راه یافته؛ به ویژه گرایش دختران دانشجو به انواع مواد دخانی و برخی از مخدر‌ها در کشور نگرانی‌ زیادی را برانگیخته است.
به گزارش قانون، منابع آگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گویند که «مصرف ماده مخدر شیشه در میان دانشجویان، به ویژه دانشجویان رشته‌های پزشکی، رواج زیادی پیدا کرده است، به‌ طوری‌ که در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی تهران از ساعت 10 شب به بعد برخی دانشجویان که عمدتا دختران هستند، شیشه مصرف می‌کنند.
طبق این گزارش، یکی از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، که نخواست نامش افشا شود، گفت که استفاده از مواد دخانی و شیشه در برخی خوابگاه‌های دانشجویی بیشتر شده است. این مطالب بر اساس مستندات یکی از دانشگاههای علوم پزشکی بوده است. در ضمن 60 درصد دانشجویان این دانشگاه نیز سیگاری هستند.
در بخش دیگری از گزارش آمده است که هم اکنون در کشور حدود 45 درصد مصرف کنندگان زیر 29 سال و حدود30 درصد بین 30 تا 39 سال سن دارند.
حامد اختیاری، عضو سازمان علوم روانشناختی، هشدار داده است که توان اعتیادزایی، تخریب عصبی و تاثیرات رفتاری شیشه به مراتب فرا‌تر از مواد محرکی مانند کوکائین یا اکستازی است. این ماده مخرب هم‌اکنون در ایران تولید شده و با قیمتی ارزان‌تر از مواد دیگر فروخته می شود.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8276

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر