۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

آمنه مرادی مادر زانیار مرادی زندانی محکوم به اعدام در گفتگو با مسیح علی نژاد روزنامه نگار


ارسال کننده : خانم الهام تنگستانی پور 
آمنه مرادی مادر زانیار مرادی زندانی محکوم به اعدام در گفتگو با مسیح علی نژاد روزنامه نگار می گوید: تمام مردم کردستان می دانند که زانیار و لقمان مرادی بیگناه هستند، بگذارید صدای ما به گوش مردم دنیا برسد تا کمک کنند بچه های بیگناه ما با سناریوهایی که خود جمهوری اسلامی ساخته و آنها را قاتل معرفی کرده اعدام نشوند.
حکم اعدام «زانیار و لقمان» مرادی که پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ به اتهام قتل فرزند امام جمعه‌ی شهر مریوان بازداشت شده اند توسط قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام فرستاده شده است و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد.
آمنه مرادی مادر زانیار مرادی به پرسش هایی در مورد این پرونده پاسخ داده است که می توانید اینجا بخوانید :

خانم مرادی من مسیح علی نژاد روزنامه نگار هستم خبرنگاران زیادی با همسر شما گفتگوهایی انجام داده اند، می خواستم اگر مایل باشید اینبار با شما گفتگویی انجام بدهم تا بپرسم این روزها به شما چگونه می گذرد با توجه به اینکه اخباری در مورد احتمال اجرای حکم اعدام فرزندتان منتشر شده؟
ما هم در حال خیلی بدی به سر می بریم. خیلی پریشانیم.
شما آخرین باری که زانیار را دیدید کی بوده؟
من الان سه سال و نزدیک به هفت ماه است که زانیار را ندیدم.
خانم مرادی بسیاری از سایت ها نوشته اند که زانیار و لقمان مرادی با هم برادر یا پسرعمو هستند آیا خود شما توضیح می دهید که آنها چه نسبتی با هم دارند و به چه اتهامی دستگیر شدند؟
زانیار و لقمان با هم دو دوست بودند، فقط گناه این دو بچه همین است که بچه کرد هستند، گناه زانیار هم این بوده که پدرش یک فعال سیاسی است. فقط همین گناه را دارد.
فرزند شما وقتی دستگیر شده چند سال داشت؟ آیا در جریان هستید که اتهام اولیه اش در زمان دستگیری چه بود؟
زانیار زمانی که دستگیر شد، هجده سال را تمام نکرده بود. زانیار که دستگیرش کردند، نه ماه توی سلول های جمهوری اسلامی بود، در باره پدرش از او سوال کرده بودند. بعد از نه ما با سناریو های جمهوری اسلامی که درست کرده بودند، اتهام قتل پسر امام جمعه را به گردن آنها انداختند.
یک فیلمی هم از پرس تی وی پخش شده و نشان می دهد که لقمان و زانیار مرادی اعتراف می کنند در ترور فرزند امام جمعه مریوان دست داشتند، آیا در جریان هستید که این اعترافات در چه شرایطی از آنها گرفته شد؟
خانم من خودم توی رنج نامه اش در سایت ها خواندم. زیر شکنجه های زیاد، بر اثر شکنجه ها این فشار را به آنها آوردند که بر علیه خودشان این اعتراف را امضا کنند.
اجازه می خواهم از شما بپرسم به عنوان یک مادر وقتی چه حسی داشتید وقتی مطالعه کردید که فرزندتان تهدید به تجاوز جنسی شده و تشریح کرده بود که حتی یک بطری آورده بودند در سلول او و گفتند باید اعتراف کنید که در قتل فرزند امام جمعه مریوان نقش داشتی؟ چون این نامه را مطالعه کردید من این سوال را می پرسم.
خواهر، من که این رنجنامه را خواندم نزدیک به دو ماه مریض بودم، هیچ حالی نداشتم، تمام بدنم می لرزید، اصلا هر کسی این رنجنامه را می خواند تمام بدنش به لرزه در می آمد نه تنها منِ مادر.
خانم مرادی من تماسی با دفتر امام جمعه مریوان داشتم که پاسخی ندادند، سوالم از شما این است که آیا خود شما یا خانواده لقمان مرادی هیچ دیدار یا تماسی با امام جمعه مریوان داشتید که بپرسید نظر خود ایشان در مورد این اتهامی که برای زانیار و لقمان مرادی مطرح شده چه است؟
من که خودم هیچ تماسی نداشتم. ولی گفته بودند خانواده لقمان مرادی رفته بودند پیش امام جمعه، او قول داده و گفته بود که می دانم آن دو بچه {زانیار و لقمان} بیگناه هستند و آنها قاتل بچه من نیستند. روی مردم این حرف را می گوید ولی پشت سر می رود و به اطلاعات می گوید که این بچه ها را اعدام کنید.
پس خود امام جمعه یک بار اعلام کرده که می داند فرزندان شما بیگناه هستند؟
بله ولی از ترس جمهوری اسلامی می ترسد که بگوید این بچه ها بیگناه هستند.
احتمالا در جریان هستید که ۳۶ تن از زندانیان رجایی شهر نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه نوشته اند و خواستار توقف اعدام زانیار و لقمان مرادی شدند. آنها در این نامه دقیقا تاکید کردند که این دو نفر{زانیار و لقمان} بی گناه هستند و اعترافات شان تحت فشارهای طاقت فرسا گرفته شده. سوال من از شما این است که به عنوان یک مادر وقتی می بینید زندانیانی که در این چند سال با فرزند شما زندگی کردند، گواهی می دهند که فرزندان شما بیگناه هستند چی حسی دارید. روزنامه نگارانی مثل احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، کیوان صمیمی و البته زندانیانی از هر طیف مثل مجید توکلی محمد سیف زاده و دیگران ....نامه این زندانیان را چطور ارزیابی می کنید؟
انسان قاتل کسی است که اگر هر کسی دو روز با او بنشیند می داند که آیا قاتل است یا نه. این بچه ها قاتل نیستند. خود زندانیان که در این چهارسال بچه ها را دیدند می دانند که آنها چقدر بچه های مظلومی هستند. من از تمام هم بندی هایشان تقاضا دارم که بیگناهی زانیار و لقمان را به قوه قضاییه ثابت کنند که اینها بیگناه هستند. اصلا هر کسی قاتل باشد بچه من یا لقمان مرادی که مثل بچه خودم است، هر دو تا شان خیلی مظلوم هستند. آنها کسی نیستند که قاتل باشد ولی الان متاسفانه جمهوری اسلامی آنها را به عنوان قاتل به گوش مردم رسانده ، ولی آنها قاتل نیستند.
به عنوان آخرین سوال فکر می کنید مردم چه قضاوتی و نگاهی نسبت به بچه های شما دارند، آیا حرف و سخنی خطاب به مردم دارید؟
تمام مردم کردستان می داند که این دو بچه بیگناه هستند و با سناریوهای جمهوری اسلامی که خودشان برای این بچه ها درست کرده آنها را گناهکار قلمداد کردنده، من می دانم بچه من حتی نمی خواهد به یک گنجشک آزار برساند تا چه رسد که بخواهد آدم بکشد. تمام مردم می دانند که بچه ها بیگناه هستند، بگذار تمام دنیا گوش بدهد به صدای این مادر که هر لحظه منتظر خبر بدی هستم و به بچه های بیگناه ما کمک کنند.
https://soundcloud.com/frl-journalist/masih-alinejad-loghman-zanyar-moradi-execution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر