۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

استاد روانشناسی جنایی: همسر کشی رتبه اول خشونت های خانوادگی را دارد

١٧ آذر ١٣٩١

شهرزادنیوز:همسرآزاری، سالمندآزاری، کودک‌آزاری و خواهر و برادرآزاری از زیر مجموعه‌های آسیب‌ها و خشونت‌های خانوادگی است و در این میان قتل همسر به بهانه خیانت بیشترین آمار خشونت خانوادگی در بین ایرانیان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش عصر ایران، به نقل ایسنا، محمد کاظمی، استاد روانشناسی جنایی دانشگاه اصفهان، در همایش روانشناسی جنایی، در این رابطه گفته است در آخرین تحقیقات انجام شده در 15استان کشور قتل همسر در بین خشونت‌های خانوادگی رتبه اول را به خود اختصاص داده و خیانت جنسی و هذیان‌های مربوط به این نوع خیانت‌ها بیشترین انگیزه قتل همسر در بین خانواده‌های ایرانی بوده است.
وی همچنین گفته است که نقش روانشناسان در فرایند دادرسی پرونده‌های جنایی در ایران بسیار کم رنگ است، در حالی که شناخت شخصیت افراد بزهکار می‌تواند انگیزه اصلی ارتکاب جرم را برای محاکم قضایی و صدور حکم مشخص کند، اما در کشور ما برای اثبات یک جرم از نظر روانشناسی فقط به گزارش ارائه شده از سوی یک روانپزشک اکتفا می‌کنند.
وی تصریح کرد که اغلب کودک‌آزاری ها و همسر آزاری‌هایی که در بین خانواده ایرانیان اتفاق می‌افتد ناشی از اطاله دادرسی پرونده‌های خانوادگی می‌باشد. وی افزود: برای مثال اطاله دادرسی در پرونده‌های طلاق می‌تواند زمینه اذیت و آزار را در بین همسران و یا والدین و فرزندان ایجاد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر