۱۳۹۱ مهر ۲۵, سه‌شنبه

فرح واضحان پس از 10 روز اعتصاب غذای خود را شکست

24 مهر 91


کمیته گزارشگران حقوق بشر - المیرا (فرح) واضحان که از روز جمعه چهاردهم مهرماه در بند زنان زندان اوین وارد اعتصاب غذا شده بود، دقایقی پیش اعتصاب غذای خود را شکست و جهت مرخصی درمانی به خارج از زندان اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی که مبتلا به بیماری سرطان است، در اعتراض به لغو مرخصی درمانی و بازگرداندنش در تاریخ 29 شهریور 1391 به بند زنان زندان اوین وارد اعتصاب غذا شده بود که نهایتاً پس از 10 روز مسئولین زندان با ادامه مرخصی او جهت درمان زیر نظر پزشکان متخصص موافقت کردند.
گفتنی است این زندانی سیاسی که علاوه بر سرطان به بیماری قلبی هم مبتلا است حتی برای تاریخ عمل جراحی اش در 11 مهرماه امسال اجازه بازگشتن به مرخصی را پیدا نکرده و سرانجام با وخامت وضعیت جسمی اش ناچار به اعتصاب غذا شده بود.
المیرا (فرح) واضحان، که بعد از سالها زندگی در خارج از کشور برای دیدار فرزند ۱۸ ساله اش که مبتلا به سرطان است به ایران بازگشته بود، دو روز بعد از حوادث عاشورای ۸۸ به همراه همسر و دو فرزندش در محل سکونتش بازداشت و در تاریخ ۱۳ مرداد به اتهام محاربه و شرکت در اعتراضات خیابانی به اعدام محکوم شد و پس از تایید حکم در دادگاه تجدید نظر، دیوان عدالت اداری حکم را به ۱۷ سال حبس تعزیری کاهش داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر