۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

سرنوشت قدیمی‌ترین زندانی زن در گرو شهادت شهود

سه شنبه 14 شهریور 1391 ساعت 02:36 |

خبرگزاری هرانا - تصمیم گیری درباره قدیمی ترین زندانی زن که از 19 سال قبل به اتهام قتل یکی از اقوامش در زندان به سر میبرد بعد از پایان آخرین جلسه محاکمه به جلسه دیگری موکول شد.
بنا به گزارش خراسان، قدیمی ترین زندانی زن که "ف" نام دارد، تیرماه سال 72 زمانی که 44 سال سن داشت به اتهام قتل مردی به نام مجید که یکی از اقوامش بود بازداشت شد. او متهم بود با کشاندن مجید به خانه اش با خوراندن دوغ مسموم وی را به قتل رسانده است.
در حالی که ابتدا "ف" دست داشتن در مرگ مجید را انکار میکرد اما در ادامه کشتن او را به گردن گرفت و به این ترتیب در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد.
این رای در دیوانعالی کشور نقض شد و در ادامه او بارها در دادگاه پای میز محاکمه نشست و بیش از 5 دور محاکمه شد.
نقص در تحقیقات سبب شد رسیدگی به این پرونده سالها به طول بینجامد و آرای صادره در دادگاه هیچگاه در دیوانعالی کشور تایید نشود.
به این ترتیب "ف" در آخرین دور از رسیدگی به اتهامش صبح دیروز در شعبه 105 دادگستری شهر ری پای میز محاکمه نشست.
در ابتدای این جلسه که به ریاست قاضی خردمند برگزار شد شهیدیان، به عنوان نماینده دادستان خواستار مجازات "ف" شد.

در جریان رسیدگی به پرونده 8 نفر علیه "ف" شهادت داده بودند که در دادگاه بار دیگر آنها را به دادگاه فراخوانده بود اما از این تعداد 4 نفر آنها فوت شده بودند، دسترسی به یکی از عروس ها و پسر "ف" ممکن نبود و برادر او نیز که یکی از شهود بود در دادگاه حاضر نشده بود.
در چنین شرایطی یکی از عروس های سابق "ف" که از جمله شهود بود در جایگاه حاضر شد و علیه او شهادت داد.
او گفت: 19 سال از این حادثه گذشته است و من چیز زیادی از آن در ذهنم نیست. اما هر چه همان زمان گفتم را قبول دارم.
سپس عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع "ف" به دفاع از موکلش پرداخت و گفت: محتویات پرونده نشان میدهد اقرار اولیه متهم خلاف واقع است.
در چنین شرایطی فقط شهادت شهود است که 4 نفر از آنها فوت شده اند و سایرین نیز در دادگاه حاضر نمیشوند.
بنابراین دادگاه طبق قانون باید در صورت عدم حضور شاهدان آنها را جلب کند. در ادامه این جلسه "ف" در چند جمله بار دیگر اتهام قتل را انکار کرد و گفت بیگناه است.
قاضی خردمند در این باره به خراسان گفت: برای جلسه آینده 3 شاهد دیگر به دادگاه احضار خواهند شد و در صورت حضور نیافتن  حکم جلب آنها صادر میشود. وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده سالها به طول انجامیده و تلاش میکنیم در جلسه آینده حکم نهایی در این باره صادر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر