۱۳۹۱ شهریور ۱۶, پنجشنبه

عفو بین الملل خواستار آزادی ژیلا بنی یعقوب شد

چهارشنبه, ۱۵م شهریور , ۱۳۹۱
سحام نیوز : عفو بین الملل سه شنبه با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار ایرانی شد. خانم بنی یعقوب روز یکشنبه برای اجرای حکم یک سال زندان خود، راهی زندان اوین شد.
به گزارش فردا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، آن هریسون، از مسولان بخش خاورمیانه عفو بین الملل در این بیانیه از مقامات ایران خواست که فورا و بدون قید و شرط خانم بنی یعقوب را آزاد کرده و به وی اجازه دهند فعالیت حرفه ای خود را از سر بگیرد.
وی افزود این روزنامه نگار فقط به خاطر استفاده از حق آزادی بیان خود زندانی شده است.
ژیلا بنی یعقوب، 41 ساله، روزنامه نگار و برنده جایزه شجاعت در روزنامه نگاری سال 2009 و همسر بهمن احمدی امویی، دیگر روزنامه نگار زندانی است.
پیشتر گزارش شده بود به سه تن از روزنامه نگاران و فعالان حوزه زنان از جمله ریحانه طباطبایی، ژیلا بنی یعقوب و شیوا نظرآهاری گفته شده به زندان بروند و دوران محکومیت خود را بگذرانند.
ریحانه طباطبایی به پنج ماه حبس، شیوا نظرآهاری به چهار سال حبس و 74 ضربه شلاق و ژیلا بنی یعقوب به یک سال حبس و 30 سال محرومیت از روزنامه نگاری محکوم شده اند.
بیش از صد روزنامه نگار ایرانی، اردیبهشت ماه سال جاری با ارسال نامه ای به روسای دو قوه قضاییه و مقننه جمهوری اسلامی از "توهین" و "تعرض" به روزنامه نگاران در ایران انتقاد کرده و خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی و اجرای قانون در قبال اهالی قلم شده بودند.
در این نامه 24 اردیبهشت ماه در فضای مجازی منتشر شده، آمده بود: "درست در روزهایی که متهم بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک ارتقا مقام میگیرد و قوای تحت ریاست شما چشم بر اتهامات او می بندد، روزنامه نگاران ایرانی یکی بعد از دیگری راهی زندان ها میشوند، به آنان ناسزا میگویند و حتی تعرض فیزیکی میکنند. "

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر