۱۳۹۱ شهریور ۲۶, یکشنبه

پدری دختر ۳۰ ساله خود را کشت

شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 17:50 |


خبرگزاری هرانا - فرمانده انتظامی شهرستان مراغه آذربایجان شرقی اعلام کرد: پدری، دختر ۳۰ ساله خود را به انگیزه داشتن روابط نامشروع به قتل رساند.
بنا به گزارش ایسنا، سرهنگ هاتفی در تشریح خبر فوق گفت: درپی اعلام وقوع یک مورد قتل عمد توسط کلانتری ۱۱ و مرفوک به هویت خانم "ف. ع" ۳۰ساله (مجرد ـ دانشجو) توسط پدرش به هویت "ب. ع" در یکی از محلات این شهرستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: عوامل جمعی این پلیس به اتفاق بازپرس ویژه قتل و پزشک قانونی درمحل حاضر پس از انجام تشریفات قانونی متهم به قتل "ب. ع" دراجرای دستور بازپرسی به آگاهی تحویل گردید.
سرهنگ هاتفی افزود: در تحقیقات بعمل آمده متهم صراحتا به بزه ارتکابی معترف و عنوان داشت خودش دخترش را با روسری خفه کرده و به قتل رسانده و علت و انگیزه از اقدام خود را داشتن ارتباط نامشروع دخترش با دامادش (شوهر دختر بزرگش) اعلام نمود.
وی افزود: دراین راستا تحقیقات مقتضی معمول که متهم پ ـ ن (داماد) منکر قضیه گردیده ولی با تحقیقات فنی و محلی صورت گرفته وی را فردی دارای اشتهار به فساد اخلاقی و قلدر و زورگو و غیر متعارف اعلام و از طرفی ماموران اعزامی به تبریز از منزل مقتوله عکس متهم "پ‌ـ‌ن" را به همراه یک بطری ویسگی و آلات استعمال مواد مخدر کشف نمودند.
این مقام انتظامی افزود: بر مبنای تحقیقات بعمل آمده احراز گردید که بدون اطلاع خانواده مقتول، فرد مذکور (متهم) برای وی منزل اجاره نموده و خرج و مخارج و هزینه تحصیل وی را نیز پرداخت می‌کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه گفت: متهمان دستگیر شده با تکمیل پرونده قضایی جهت انجام اقدامات بعدی به مقامات قضایی معرفی گردیدند.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
•    بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر