۱۳۹۱ مرداد ۲, دوشنبه

کتک‌ زدن‌ مداوم زن، مرد را به دادگاه کشاند

دوشنبه 02 مرداد 1391 ساعت 02:46 |


خبرگزاری هرانا - زن جوان که به علت کبودی صورتش، ‌ آن را زیر روسری‌ پنهان کرده بود، درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی درحالی که به آرامی گریه می‌کرد، خطاب به قاضی گفت: شوهرم تنها دو ماه از من بزرگ‌تر است و زمانی که به عقد او در آمدم تنها ۲۱ سال سن داشتم و از‌‌ همان ابتدا از او می‌ترسیدم زیرا بسیار درشت اندام و قوی هیکل بود.
به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: پدرم به دلیل داشتن وضع مالی نامناسب، من را به اجبار به عقد شوهرم در آورد. آن زمان تنها آرزویم ادامه تحصیل و رفتن به دانشگاه بود اما پدرم اعتقاد داشت که من هر چه زود‌تر باید ازدواج کنم.
این زن جوان که تنها ۲۷ سال داشت، خاطرنشان کرد: اوایل ازدواجمان همه چیز خوب بود اما بعد از گذشت مدتی اخلاق و رفتار شوهرم تغییر کرد، به دلایل مختلف بهانه‌گیری می‌کرد، و حاصل این بهانه‌گیری‌ها کتک‌های به وقفه‌ای بود که بر بدن من زده می‌شد.
وی با بیان اینکه خانواده شوهرم نیز همانند او دست بزن دارند، گفت: خانواده او نیز همانند خودش به بهانه‌های مختلف من را کتک می‌زنند، مثلاً یک روز پسرم مریض بود و نتوانسته بودم خانه را تمیز کنم، مادر شوهرم من را کتک زد و زمانی که به شوهرم اعتراض کردم به راحتی گفت، او می‌خواهد تو کار‌هایت را به خوبی انجام دهی و به همین دلیل تو را می‌زند.
این زن جوان بیان کرد: پسرم پنج ساله است و به شدت از پدرش می‌ترسد. من نیز نمی‌خواهم پسرم با داشتن ترس از پدرش بزرگ شود و ترجیح می‌دهم از شوهرم جدا شوم تا به بهانه‌های مختلف بدنم دچار کبودی نشود.
وی افزود: بار‌ها از شوهرم خواستم وقتی عصبانی و ناراحت می‌شود به جای کتک‌زدن از خانه بیرون برود و تا چند ساعت به منزل باز نگردد، اما هر بار که عصبانی می‌شود تنها راه‌حل را کتک‌زدن می‌داند، شش سال است که با این شرایط کنار آمدم، اما دیگر نمی‌توانم، یعنی دیگر توان کتک خوردن ندارم و خواهان طلاق هستم. همچنین هیچ‌گونه ادعای مالی نسبت به شوهرم ندارم و تنها حضانت فرزندم را می‌خواهم.
به گزارش ایسنا، قاضی بعد از شنیدن اظهارات طرفین به دلیل عدم حضور مرد در دادگاه حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و رسیدگی به پرونده را به جلسه‌ای در آینده موکول کرد.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

•    بخش الف ماده ۲ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: خشونت جسمى، جنسى و روانى در خانواده، از جمله ضربه‌ها، رفتارهاى خشن جنسى نسبت به دختران خردسال، خشونت‌هاى مرتبط با جهیزیه، تجاوز شوهر، ختنه کردن و دیگر سنت‌هاى زیان‌بخش رایج، خشونت خارج از روابط همسرى، خشونت در رابطه با بهره‌کشى؛ باید خاتمه یابد.
•    بخش ب ماده ۲ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: خشونت جسمى، جنسى و روانى در جامعه، از جمله تجاوز، رفتارهاى خشن جنسى، اذیت و آزار جنسى و ارعاب در محیط کار، در مؤسسات آموزشى و غیر آن، قوّادى و واداشتن به فحشا باید خاتمه یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر