۱۳۹۱ تیر ۳۰, جمعه

مرد ۷۲ساله سر زنش را برید

جمعه 30 تیر 1391 ساعت 14:53 |


خبرگزاری هرانا - مرد ۷۲ ساله در تفت به دلیل بدبینی و اختلاف خانوادگی سر همسر ۶۴ ساله خود را برید.
به گزارش خبر آنلاین، سرهنگ علیرضا خالقی از کشف جسد زنی ۶۴ ساله در ساعت ۳۵: ۱۱ روز سه‌شنبه (۲۷تیرماه) در شهرستان تفت در منزلی در حوالی بانک صادرات این شهر خبر داد.
وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی تفت با حضور در صحنه حادثه با پیکر خونین زنی ۶۴ ساله و خانه‌دار به نام «ربابه» روبرو شدند که از ناحیه گردن با جسمی برنده دچار جراحت شده بود گفت: بررسی تیم صحنه جرم نشان داد که گردن ربابه تا عمق پنج سانتیمتر با شئی‌ای تیز، بریده شده است.
خالقی با بیان اینکه دستان این زن به وسیله نخ جعبه شیرینی بسته شده بود گفت: کارآگاهان با بررسی جسد و جابجایی آن متوجه شدند که قطری حدود نیم‌متر خون در پشت سر جسد جمع شده و در بررسی بیشتر توانستند چاقوی ۳۰ سانتی دسته‌مشکی را در زیر سر مقتول بیابند.
رییس پلیس آگاهی یزد با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه و بررسی از همسایگان دریافتند که در روز حادثه ربابه با شوهرش به نام «فضل‌الله» که پیرمردی ۷۲ ساله و بازنشسته است، مشاجره‌ای لفظی داشته گفت: بررسی‌ها نشان داد که مشاجره لفظی این زوج سالخورده به ضرب و شتم می‌انجامد به گونه‌ای که مقتول با سری برهنه از منزل فرار کرده و به مغازه داماد خانواده که در نزدیکی خانه‌شان بود، متواری می‌شود.
وی با بیان اینکه پس از پناه‌بردن ربابه به مغازه دامادش با وساطت دیگران وی به منزل بازمی‌گردد گفت: تحقیقات برای دستگیری «فضل‌الله» که پس از به قتل رساندن ربابه از منزل متواری شده بود ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری توانستند این پیرمرد ۷۲ ساله را ساعاتی پس از جنایت دستگیر کنند.
رییس پلیس آگاهی یزد با بیان اینکه متهم به قتل در اعترافات ضمن قبول بزه انتسابی به تشریح چگونگی به قتل رساندن ربابه پرداخت، گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که پس از مشاجره لفظی، ربابه به مغازه دامادشان متواری شد اما با وساطت، او را به منزل بازگرداندم و در آشپزخانه انداختم و با استفاده از نخ شیرینی که در کابینت وجود داشت دستان وی را بستم.
خالقی با بیان اینکه «فضل‌الله» در اعترافات خود عنوان کرد که پس از بستن دست و پای ربابه به وسیله نخ شیرینی روی قفسه سینه او نشسته و با استفاده از چاقوی آشپزخانه او را به قتل می‌رساند، گفت: متهم به قتل اختلافات خانوادگی و بدبینی را انگیزه اصلی خود برای به قتل رساندن همسرش عنوان کرده است. وی افزود: متهم به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار داده شد.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    بخش الف ماده ۲ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: خشونت جسمى، جنسى و روانى در خانواده، از جمله ضربه‌ها، رفتارهاى خشن جنسى نسبت به دختران خردسال، خشونت‌هاى مرتبط با جهیزیه، تجاوز شوهر، ختنه کردن و دیگر سنت‌هاى زیان‌بخش رایج، خشونت خارج از روابط همسرى، خشونت در رابطه با بهره‌کشى؛ باید خاتمه یابد.
•    بخش ب ماده ۲ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: خشونت جسمى، جنسى و روانى در جامعه، از جمله تجاوز، رفتارهاى خشن جنسى، اذیت و آزار جنسى و ارعاب در محیط کار، در مؤسسات آموزشى و غیر آن، قوّادى و واداشتن به فحشا باید خاتمه یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر