۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

اعتراف یک سایت بنیاد گرا به شکست کامل "طرح حجاب و عفاف"


١٩ تیر ١٣٩١
Hejab
شهرزاد نیوز: پس از داغ شدن بحث حجاب و عفاف در فصل تابستان و به اجرا گذاشتن «طرح تشدید برخورد با بد پوششی» توسط نیروی انتظامی، به پیروی از دستورات برخی مراجع تقلید و بنیاد گرایان، سایت "شفاف" در گزارشی به جمع‌بندی چگونگی پیشبرد این برنامه پرداخته و آشکارا به شکست آن اعتراف کرده است.
 این سایت که در کنار سایت "فردا" از مدافعان قالیباف، شهردار تهران است، در گزارش خود از جمله نوشته است که همه ساله بودجه های کلانی برای بهبود اوضاع حجاب و عفاف هزینه می شود، بودجه هایی که انگار تنها هزینه می شوند، بدون این که فایده خاصی داشته باشند و «به نظر می رسد حتی تصویب قانون حجاب و عفاف و برخورد نیروی انتظامی با بد حجابی نیز نتوانسته در این زمینه راهگشا» باشد. این در حالی است که سيد محمد حسيني، وزير ارشاد، گفته بود: «ما در خارج هم بر حجاب نظارت مي‌كنيم چه برسد به داخل!»
این سایت در ادامه با اشاره به تصویب قانون عفاف و حجاب در سال 1384 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و انطباق بند بند آن با وضعیت موجود، نتیجه گرفته است که نهاد های مسئول نتوانسته اند الگوده حجاب مورد پذیرش بنیاد گرایان شوند و آورده است: کافی است سری به میدان 7 تیر یا سایر مراکز فروش مانتو زد تا متوجه شد که اثری در الگو سازی و ارائه الگوهای مناسب نیست و خریداران بعضا مجبور به خرید مدل های بازار می شوند.

طبق این گزارش، یکی از تندروترین مدافعان تحمیل حجاب به زنان علی مطهری، نماینده مجلس اسلامی و فرزند مرتضی مطهری، نویسنده کتاب „حقوق زن در اسلام“ است که در رقابت با جناح احمدی نژاد گفته است: دولت در برخی موارد سیاست‌هایی خلاف نظر مراجع و سیاست‌های کلی نظام دارد و همین مساله را عامل شکست طرح حجاب و عفاف دانسته است.
در این میان خبر گزاری ایسنا، از فعالیت «گشت ارشاد دریایی» خبر داده است. طبق گزارش ایسنا، سرهنگ هوشنگ حسینی، فرمانده دریابانی استان مازندران، اعلام کرده است که در بحث سالم‌سازی دریا تدبیر بر این شد که در کل استان عوامل دریابانی و انتظامی در مباحث مربوط به «عفاف و حجاب، ناامنی، مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی و ... در سطح دریا و ساحل» با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.
وی درادامه گفته است که عوامل دریابانی با «گشت‌های پیاده و سواره، بلندگو و سوت و سایر تجهیزات» به مسافران هشدار می‌دهند. به گفته وی امسال مسئولیت بیشتر نقاط ساحل 478 کیلومتری مازندران بر عهده دریابانی است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر