۱۳۹۱ خرداد ۲۶, جمعه

مجروح تصادف بزرگراه همت به‌خاطر ۱۵ میلیون تومان هزینه درمان جان سپرد!



خبرگزاری هرانا – رقیه زن جوانی که پس از تصادف در بزرگراه همت در بیمارستان میلاد بستری بود، به علت اینکه ۱۵ میلیون تومان هزینه بیمارستان را پرداخت نکرد جان سپرد.
به گزارش تارنمای آفتاب، رقیه زن جوان اردبیلی که به همراه فرزند خردسال خود مهدی به تهران آمده و در بزرگراه همت با یک خودروی سواری تصادف کرده بود، پس از انتقال به بیمارستان میلاد تهران به علت اینکه ۱۵ میلیون تومان هزینه بیمارستان را پرداخت نکرد، جان خود را از دست داد.
گفتنی‌ست، راننده‌ای که باعث تصادف شده متواری گشته و مهدی پسر رقیه در دم جان باخته بود.
پدر رقیه در این رابطه گفت: "پس از اینکه به بیمارستان آمدیم متوجه شدیم که رقیه برای پیدا کردن شوهرش، بدون آن‌که خبری به ما بدهد به تهران آمده است. در تهران فهمیدم مهدی هم فوت کرده است اما ماجرا را از رقیه پنهان نگه داشتیم تا شرایط روحی‌اش بد‌تر نشود."
این مرد در ادامه گفت: "لگن رقیه شکسته بود و دکتر پس از معاینه گفت باید عمل شود و هزینه آن ۱۵ میلیون تومان است. ما این مبلغ را نداشتیم و هر چقدر تقاضا کردیم که وی را با هزینه کمتری عمل کنند آن‌ها نپذیرفتند. در شهرستان زندگی می‌کنیم و بیمه هم نیستیم و همین مسئله برای ما مشکل ایجاد کرد. آن‌ها از عمل سر باز زدند و هر چقدر اصرار کردیم که وی را به اردبیل منتقل کنند، گفتند باید تسویه حساب کنیم تا اینکه دوشنبه شب پیش مسئول بیمارستان رفتیم و از وی خواستیم یک شب دیگر رقیه را در بیمارستان نگه‌ دارند اما آن‌ها گفتند هزینه آن شب را هم باید پرداخت کنیم. در بیمارستان به وی نرسیدند و وقتی پیش رقیه برگشتم متوجه شدم رنگ و رویش تغییر کرده است. پرستار‌‌ها را صدا کردم و آن‌ها هم هرچقدر تلاش کردند نتوانستند رقیه را از شرایطی که در آن قرار گرفته بود، نجات دهند."
لازم به ذکر است، طبق ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه و ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت موظف به درمان رایگان بیماران تصادفی است.
منابع مالی درمان بیماران تصادفی از ۱۰ درصد بیمه شخص ثالث - سرنشین - و مازاد تأمین می‌شود که این ۱۰ درصد نیز توسط بیمه‌‌های تجاری اخذ و به حساب درآمد‌های اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر