۱۳۹۱ خرداد ۲۴, چهارشنبه

یورش به یک کنسرت و دستگیری زنان / تصویر


خبرگزاری هرانا - جانسین فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری یکی از هنرپیشگان زن سینما به علت بدحجابی در برج میلاد خبر داد.
به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان خبر درگیری یکی از هنرمندان سر‌شناس سینما را در جریان برگزاری کنسرت موسیقی یک خواننده پاپ تایید کرد و گفت: نیروی انتظامی با افراد بدحجابی که در مراسم برج میلاد حضور داشتند، برخورد کرد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی همانطور که بار‌ها گفته شده بود از برگزاری مراسم‌هایی که در آن عفاف و حجاب رعایت نشود، جلوگیری می‌کند.
رادان افزود: امروز نیز مراسمی در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری بود که متاسفانه عده‌ای حجاب و عفاف را رعایت نکردند که از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی یکی از هنرپیشگان زن سینما نیز به علت بدحجابی از سوی ماموران دستگیر شد.


بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    ماده ۳ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: زنان باید از برخوردارى و حمایت از کلیۀ حقوق فرد و آزادى هاى اساسى، در عرصه‌هاى سیاسى، اقتصادى، فرهنگى، مدنى و غیر آن، نظیر حق زندگى، حق برخوردارى از برابرى، حق برخوردارى از آزادى و امنیت شخص، حق برخوردارى برابر از حمایت قانون، حق برخورداری از عدم تبعیض، به هر شکل، حق برخورداری از شرایط کار عادلانه و رضایت‌ بخش و حق مصون بودن از شکنجه، مجازات‌ یا رفتارهای خشن، غیرانسانی یا تحقیرآمیز باید به طور متساوى با مردان بهره‌مند باشند.
•    بخش ب ماده ۲ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: خشونت جسمى، جنسى و روانى در جامعه، از جمله تجاوز، رفتارهاى خشن جنسى، اذیت و آزار جنسى و ارعاب در محیط کار، در مؤسسات آموزشى و غیر آن، قوّادى و واداشتن به فحشا باید خاتمه یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر