۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

استاد حوزه: حجاب یک مطالبه دینی، بشری و بین المللی است!



١٥ اردیبهشت ١٣٩١
Alireza
عکس از پارسینه: علیرضا تراشیون: حجاب یک مطالبه بشری و بین المللی است
 
شهرزادنیوز: جنگ صلیبی اسلامگرایان، به ویژه روحانیون، در ایران برای پیشبرد حجاب اسلامی مطلوب خود همچنان ادامه دارد. تازه ترین نمونه آن سخنان علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، در "نشست تخصصی حجاب و خانواده قزوین" در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت است که ادعا کرد: حجاب علاوه بر مطالبه درون دینی، یک مطالبه بشری و بین‌المللی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، وی همچنین اظهار داشت که بعضی از زنان جامعه می‌گویند اگر بر طبل بی‌حجابی بکوبیم، بعد از یک مدت موضوع بی‌حجابی برای مردهای ما عادی شده و همین مسئله سبب امنیت زنان می‌شود که در پاسخ به سؤال آنان باید گفت مگر جوامع غربی که امروز بی‌حجابی در آن بیداد می‌کند، امنیتشان حفظ شده است.
وی با استناد به کتاب نظام حقوقی زن در اسلام، اثر مرتضی مطهری، افزود: در برخی از فصول این کتاب آمده است که بین مرد و زن 170 عنوان تفاوت وجود دارد که نوع فکر کردن زن و مرد یکی از این تفاوت‌ها به حساب می‌آید.
به گفته وی، در جامعه ایران 30 درصد از طلاق‌ها در سال نخست ازدواج انجام می‌شود و علت اصلی این موضوع این است که زن و مرد به تفاوت‌های جنس هم واقف نیستند.
این استاد دینی در پایان عنوان کرد که به نظر رهبر جمهوری اسلامی، حجاب برتر چادر است.
گفتنی است که ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع قم، نیز روز چهارشنبه 6 اردیبهشت از لزوم مبارزه با "بد حجابی و سگ گردانی" به ویژه در شهر قم سخن گفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر