۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

شهرداری تهران از برگزاری کلاس شعر فاطمه اختصاری جلوگیری کرد



خبرگزاری هرانا - شهرداری تهران اخیرا از برگزاری کلاس های شعرسرایی توسط فاطمه اختصاری شاعر و فعال حقوق زنان در تهران جلوگیری کرد.

به گزارش عصر امروز، نامبرده در چند ماه گذشته تلاش کرد تا کلاس های شعرسرایی در کشور برگزار کند که این اقدام وی با هوشیاری و ممانعت شهرداری همراه شده است.

این منبع نزدیک به حاکمیت اضافه کرد: «برخی رسانه ها در ادامه سیاست تخریب شهرداری بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی تلاش کرده بودند وانمود کنند این شاعر مبتذل سرا در سرای محله ایوانک تهران کلاس برگزار کرده است که ممنونی رئیس سرای این محله به شدت این موضوع را تکذیب کرد.»

فاطمه اختصاری سردبیری نشریه‌ی توقیف شده «همین فردا بود»، فعال سرشناس حقوق زنان، نویسنده و شاعر ایرانی است که اخیرا به دلیل اجرای یکی از اشعارش توسط شاهین نجفی بیش از پیش مورد غضب جریانات تندرو قرار گرفته است.
بررسی موراد حقوقی نقض شده در این گزارش:
  • بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
  • بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
  • ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.
  • بخش الف ماده ۱۵ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی: شرکت‌ در زندگی‌ فرهنگی‌ برای عموم، بایستی به رسمیت شناخته شود.
  • بند ۱ ماده ۲۷ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع سهیم و شریک گردد و از هنر‌ها و به ویژه از پیشرفت علمی و فواید آن بهره‌مند شود.
  • ماده ۲۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر شخصی به عنوان عضو جامعه حق امنیت اجتماعی دارد و مجاز است به یاری مساعی ملی و همکاری بین المللی، حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضروری برای حفظ حیثیت و کرامت و رشد آزادانهٔ شخصیت خود را، با توجه به تشکیلات و منابع هر کشور، به دست آورد.
  • بند ۲ ماده ۲۷ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر کس حق دارد از حمایت منافع معنوی و مادی آثار علمی، ادبی یا هنری خود برخوردار گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر