۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

افزایش آمار اعتیاد زنان و افتادن در دام تن فروشی


آدينه، 29 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Friday 18 May


افزایش آمار اعتیاد زنان و مانعی به نام نگاه مردسالارانه برای درمان آنان
شهرزادنیوز: با وجود افزایش آمار اعتیاد زنان، در حال حاضر تنها 12 کمپ ویژه برای ترک اعتیاد زنان در سراسر کشور وجود دارد و این در حالی است که 81 درصد از تماس گیرندگان با خط ملی مشاوره اعتیاد را زنان و فقط 19 درصد را مردان تشکیل می‌دهند. یکی از دلایل بالا بودن آمار تماس، افزایش تعداد زنان معتاد در جامعه است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، در باره افزایش تعداد زنان معتاد از جمله گفته است که یکی از عوامل آلودگی به اعتیاد در دختران نسل جدید این تصور باطل و غلط است که ماده مخدر حشیش باعث لاغری می‌شود. در نتیجه زنان به مصرف حشیش روی می‌آورند و سپس ترک برایشان معضل شده و لاغر هم نمی‌شوند.
به گزارش قانون، نگاه مرد‌سالارانه به اعتیاد زنان که آن را منفی‌تر از مردان می‌داند، و همچنین سایر نگرش‌های اجتماعی در باره ناپسند تر بودن اعتیاد زن، یک از موانع عمده درمان اعتیاد زنان محسوب می‌شود.
همچنین، طبق این گزارش، زنان معتاد تنها زنان خانواده های مرفه نیستند و بسیاری از زنان طبقات پایین جامعه هم دچار آن شده‌اند و آنقدر هم دچار محدودیت‌های ارتباطی و فرهنگی هستند که اصلا از پدیده‌ای به اسم خط ملی مشاوره اعتیاد خبر ندارند. این زنان بیشتر پیرو اعتیاد شوهر، پدر یا برادرشان معتاد می‌شوند و انحرافات دیگر ناشی از اعتیاد از جمله تن‌فروشی بیشتر دامن این زنان را می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر