۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

میزان اختلالات روانی، به ویژه بین زنان و جوانان، به 30 درصد افزایش خواهد یافت



٢٦ اردیبهشت ١٣٩١
Mental-disorders
عکس بدون شرح
شهرزادنیوز: چندی پیش مدیر دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت اعلام کرده بود که در خوش‌بینانه ‌ترین حالت اختلال‌های روانی در یک پنجم کل ایرانی‌ها شیوع پیدا کرده که سهم زنان 26 درصد و مردان 15 درصد است. برخی کارشناسان شمار مبتلایان به اختلالات روانی را بسیار بیشتر از آمار مراجع رسمی می‌دانند. مطالعات انجام شده وزارت بهداشت نشان می دهد که این ارقام رو به افزایش هستند و بین سال های 90 تا 94 حدود 20 تا 30 درصد از جمعیت کشور دچار مشکلات روانی می‌شوند و در این میان زنان و جوانان بیشترین قربانی خواهند بود.
به گزارش قانون، سهم زنان در این میان بیشتر است. رئیس انجمن روانپزشکان ایران، شمار زنان مبتلا را بیشتر و تا دو برابر مردان عنوان می‌کند. وی بر این باور است که "شرایط محیطی و نابسامانی‌های اجتماعی و قانونی در این مسئله مؤثر است".
طبق این گزارش، کارشناسان معتقدند رشد چشمگیر میزان شیوع بیماری‌های روانی بازتابی از افزایش مشکلات محیطی و تنش‌های روانی و روحی است. ناامنی نسبت به آینده، اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی و تبعیض جنسیتی و قومی از عوامل کاهش قدرت دفاعی بدن و به دنبال آن وقوع انواع مشکلات روانی برای افراد هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر