۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن توسط انتظامات

پنجشنبه 07 ارديبهشت 1391 ساعت 06:25 |
خبرگزاری هرانا - دو دانشجوی دختر و یک دانشجوی پسر دانشگاه آزاد رودهن به دلیل آنچه انتظامات دانشگاه آزاد رودهن آن را پوشش نامناسب ذکر کرده است مورد ضرب و شتم شدید و توهین قرار گرفتند.
به گزارش ادوار نیوز، انتظامات دانشگاه در اتفاقی نادر اقدام به بازرسی بدنی و تفتیش کیف و وسایل دانشجویان می‌کند؛ که این امر نیز باعث بیش شدن خشم و اعتراض دانشجویان می‌شود.
در جریان یکی از بازرسی‌هاکه در حدود ساعت یازده صبح روز شنبه دوم اردیبهشت اتفاق افتاد، یکی از عوامل انتظامات سیلی محکمی به صورت یکی از دانشجویان پسر می‌زند و با حرکتی توهین آمیز وی را از دانشگاه به بیرون می‌برد و در خارج از محیط دانشگاه به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و سپس توسط انتظامات به حراست دانشگاه انتقال داده می‌شود و به بهانه‌های واهی برای وی پرونده سازی صورت می‌گیرد.


به گفته دانشجویان یکی از مسببان اصلی ضرب و شتم دانشجویان و بازرسی‌های بدنی توهین آمیز، یکی از مسوولین اصلی انتظامات بنام «شهاب» است، که در بین دانشجویان به سخت گیری و فحاشی شناخته می‌شود.


به گفته دانشجویان این واحد دانشگاهی در ادامه روند برخوردهای توهین آمیز و ضرب و شتم دانشجویان، روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه، از ورود یکی از دانشجوی دختر به دانشگاه به دلیل آنچه که انتظامات دانشگاه آرایش نامناسب عنوان می‌کند، جلوگیری به عمل می‌آید؛. این اقدام با اعتراض این دانشجوی دختر همراه می‌شود و عوامل انتظامات دانشگاه آزاد رودهن شروع به فحاشی به وی و هل دادن وی می‌کنند. در برخوردی که بین این دانشجوی دختر و مامورین انتظامات دانشگاه رخ می‌دهد، مامورین او را با حالتی زننده و با ضربه‌ای محکم از دانشگاه به بیرون پرت می‌کنند که موجب برخورد شدید وی با زمین و صدمه دیدن این دانشجو می‌شود.


براساس گزارش دانشجویان، روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه، نیز کشمکش و درگیری شدید لفظی دیگری بین یکی دیگر از دانشجویان دختر با یکی از مسوولین انتظامات خانم موجب درگیری لفظی و فیزیکی شد. در این درگیری کارمند انتظامات اقدام به فحاشی و درگیری فیزیکی با این دانجشو می‌کند، که طی این برخورد دانشجوی دختر به زمین می‌خورد و این کارمند انتظامات ضرباتی را به پای این دانشجو وارد می‌کند.


به گفته دانشجویان این واحد دانشگاهی خانم جابری، از مسوولین انتظامات بخش خانم‌ها، در این حادثه دخیل بوده.


شایان ذکر است که این اقدامات حراست و انتظامات دانشگاه که مستقیما زیر نظر رییس این واحد دانشگاهی انجام می‌پذیرد؛ حتی موجبات نارضایتی و اعتراض برخی از اساتید را نیز فراهم اورده است. که از آن جمله می‌توان به تنش لفظی صورت گرفته بین یکی از اساتید با عوامل حراست در ساختمان مرکزی این دانشگاه اشاره کرد.


گفتنی است در سال ۸۸ «پاشا علیپور» مسوول حراست این دانشگاه به همراه دو تن از همکارانش به نام‌های «افکاری» و «عیوضی» با هماهنگی با نیروهای انتظامی ماشین گشت ارشاد در مقابل در ورودی دانشگاه آزاد رودهن مستقر کرده و اقدام به بازداشت دانشجویان می‌کردند.


قابل ذکر است که در سال‌های اخیر در این واحد دانشگاهی صد‌ها دانشجو به خاطر نوع پوششان به کمیته انضباطی احضار شده و با احکام محرومیت از تحصیل مواجه گشته‌اند که «شهاب» و «پاشا علیپور» نقش زیادی در اعمال این محدودیت‌ها ایفاء کرده‌اند.


ضرب وشتم دانشجویان دختر در محیط داخل دانشگاه و یا حتی خارج از دانشگاه آزاد واحد رودهن توسط نیروهای حراست و انتظامات امر تازه‌ای نیست. پیش از این نیز در اواخر مهرماه سال ۱۳۸۷ در ماجرای مشابهی یکی از دانشجویان دختر که به بازرسی بدنی و تفتیش کیف و وسایل خود توسط یکی ازکارمندان زن این واحد دانشگاهی معترض شده بود در خارج از محیط دانشگاه تواسط ماموران مرد انتظامات مورد توهین و ضرب و شتم و تماس‌های مکرر بدنی قرار گرفته بود که ریاست این واحد دانشگاهٔ ضمن ابراز امیدواری از عدم تکرار این وقایع در آینده به خبرنگاران گفته بود: «با عاملان حادثه دانشگاه رودهن قاطعانه برخورد کردیم.»


به گفته دانشجویان معترض اگر در‌‌ همان زمان عوامل ضرب و شتم دانشجویان برخورد می‌شد امروز شاهد تکرار این وقایع تلخ نبودیم. همچنین نمی‌توان از کنار نقش محوری رییس این واحد دانشگاهی دکتر غلام حسین حیدری در اعمال محدودیت‌ها و برخوردهای صورت گرفته به آسانی گذشت.
روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ به دستور غلام حسین حیدری، رییس دانشگاه آزاد واحد رودهن و بدون اطلاع قبلی ورودی‌های خانم‌ها و آقایان این واحد دانشگاهی از یکدیگر جدا شد و از ورود دانشجویان بدون همراه داشتن کارت دانشجویی و یا برگهٔ انتخاب جلوگیری به عمل آمد. نیرو‌های انتظامات و حراست نیز با رفتاری بسیار توهین آمیز مانع ورود دانشجویان به بهانه نامناسب بودن پوشش ظاهری آن‌ها شدند. تا آنجا که تعدادی از دانشجویان علی رغم پیمودن مسیر طولانی از شهر تهران تا شهر رودهن نتوانستند به دانشگاه وارد شوند و بر سر کلاس‌های درس خود حاضر شوند.
در کنار سر در اصلی دانشگاه که پیش از این دانشجویان و اساتید از آن رفت و آمد می‌کردند اطلاعیه بزرگی نصب شده است که در آن الگوهای رفتاری و الگوهای پوشش برای دختران و پسران دانشجو ذکر شده است. اطلاعیه‌های تهدید آمیز و محدود کننده مشابهی نیز در نقاط مختلف دانشگاه نصب شده است.
در کنار سر در اصلی و وروی بزرگ دانشگاه که اکنون با نصب می‌له‌های سیاه رنگی آن را مسدود کرده‌اند؛ دو اتاقک قرار داده شده است که مملو از عوامل انتظامات است که دختران و پسران دانشجو برای ورود به دانشگاه باید از آن عبور کنند.
بر اساس این گزارش، انتظامات دانشگاه در پاسخ به اعتراض دانشجویان که جویای علت چینی برخورد‌های ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی و خلاف قانون چیست؟ گفت: «ما خودمون قانونیم! قانون ماییم! اگر گفتیم فردا لخت باید بیاین لخت باید بیاین!»


این در حالی است که، وضع قوانین محدود کنندهٔ جدید حتی به پارکینگ دانشجویان نیز رسیده است و دانشجویان آن را اقدامی توهین آمیر قلمداد می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر