۱۳۹۰ آبان ۱۳, جمعه

بازداشت صدیقه مالکی در کلانتری بانوان مشهد



صدیقه مالکی همسر هاشم خواستار زندانی عقیدتی که هم اکنون بیرون از زندان به سر می برد روز ( پنجشنبه ) به مدت چندین ساعت در کلانتری بانوان مشهد بازداشت شد، او در خصوص دلیل بازداشت خود به “کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران”
گفت: « پس از آزادی همسرم دو بار به من تلفن زده شد که باید خودم را به دادگاه معرفی کنم که بار دوم به آنها گفتم: باید کتباً احضاریه برای من بفرستید، طبق احضاریۀ کتبی من صبح امروز ساعت ۹ به شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد رفتم، در آنجا به من گفته شد که اتهامم تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی است، گمان آنها این است که من نامه هائی که آقای خواستار در زندان می نوشتند را در اختیار سایت ها برای انتشار گذاشته ام.»
صدیقه مالکی معلم بازنشسته پس از ساعتی از آزادیش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « به قول خودشان به دلیل مصاحبه هائی که در خصوص وضعیت همسرم در زندان داشتم پرونده ای از ۱۶ اردبیهشت ماه برای ما تشکیل داده بودند و همین طور فکر می کنند نامه هائی که همسرم در زندان نوشته من به سایت ها پخش کرده ام، در نهایت گفتند که من با قید قرار وثیقۀ ۵۰ میلیون تومانی آزاد خواهم شد که من هم گفتم امروز پنجشنبه است تا خانواده بخواهند وثیقه فراهم کنند وقت اداری تمام می شود، گفتم اگر هدفتان این بوده که من را به زندان بفرستید من در اختیار شما هستم، بعد من را به کلانتری بانوان فرستادند و بالاخره ساعت هشت و نیم غروب اجازه دادند که من با قرار کفالت آزاد شوم.»
هاشم خواستار معلم بازنشسته و زندانی سابق که چند ماه پیش آزاد شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در اعتراض به دادگاه و بازداشت همسرش گفت: « مسئولیت نامه هائی که داخل زندان نوشته ام بر عهدۀ خودم است و همسرم دخالتی در آن نداشته است، همچنین تنها هدف همسرم از مصاحبه هایش در مدتی که من داخل زندان بودم حمایت از من بوده است» هاشم خواستار گفت: « آنها می خواهند شمشیر را در بالای سر ما نگه دارند تا هر موقع که اراده کنند آن را پائین بیاورند اما می دانند که فشار نتیجه عکس دارد.»
سابقه:
هاشم خواستار معلم بازنشسته و رئیس کانون صنفی معلمان مشهد که در هنرستان کشاورزی تدریس می کرد در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در پارک ملت مشهد در حال پیاده روی دستگیر و بعد از یک ماه و نیم با وثیقۀ‏ ۳۵ میلیون تومانی آزاد شد، وی در تاریخ ۲۵ شهریور ۸۸ مجدداً بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل و در دادگاه بدوی به شش سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدید نظر حکم را به دو سال زندان تعزیری کاهش داد، او تابستان امسال آزاد شد، او در طول بازداشت یک بار عمل جراحی داشت و همسر او بارها به دلیل وضعیت دشوار او در زندان با رسانه ها گفتگو کرد، پیش از این نیز مهندس هاشم خواستار در سال ۱۳۸۶ و در پی اعتراضات صنفی و فعالیت در کانون صنفی معلمان شهر مشهد بازداشت شده و برای مدتی در بازداشتگاه اطلاعات مشهد نگهداری شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر