۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

بیمارستان جزیرۀ قشم قتلگاه زنان باردار


بیمارستان جزیرۀ قشم قتلگاه زنان باردار
یازدهمین مادر قشمی در مدت ۱۵ ماه اخیر پس از زایمان در بیمارستان جان داد که همین امر باعث وحشت دیگر مادران باردار قشمی شده است، روزنامه کیهان در این رابطه خبر قابل توجهی را با توجه به پیشرفت علم در قرن ۲۱ منتشر کرده و نوشته است:

صفورا ایمانی فرزند سلیمان ۲۷ ساله اهل و ساکن بندر تاریخی لافت که برای اولین بار لذت مادر شدن را تجربه می کرد متأسفانه به علت عوارض حاملگی و مشکلات حین زایمان و نبود امکانات مناسب در بیمارستان فاطمه زهرا شهر قشم پس از به دنیا آوردن فرزند دخترش جان باخت.
این گزارش می افزاید: مرگ و میر بعد از زایمان باعث شده که تعداد مراجعان به بیمارستان و مراکز درمانی در این شهرستان کاهش یابد و خانواده هائی که بضاعت مالی بالائی دارند به مرکز استان مراجعه می کنند و آنهائی که به مرکز استان دسترسی ندارند به ناچار و از ترس مرگ به ماماهای محلی روی آورده اند که این امر نیز از نظر بهداشتی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، تا چندی پیش اتاق مراقبت پس از بیهوشی در بیمارستان موجود نبود که پس از مرگ و میرهای پی در پی و متعدد و اعتراض خانواده های قشمی، این اطاق هر چند دیر راه اندازی شده است اما باز جای بسی تشکر دارد! قشم با توجه به جمعیت ۱۳۰هزار نفری خود رتبۀ اول مرگ و میر پس از زایمان کشور را به خود اختصاص داده است. منبع

بیمارستان منطقه آزاد قشم منتظر هزینه پرداخت نشده
منطقه آزاد قشم سهم خود را پرداخت کرده است
طبق تفاهمنامه مابقى هزينه ساخت اين بيمارستان که ۶۰ درصد است به عهده وزارت بهداشت است ولى ‌با وجود پيگيرى‌هاى مکرر و مکاتبات ادارى، تاکنون اين وزارتخانه در اين رابطه هيچ اقدامى انجام نداده است.
شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۷
بیمارستان منطقه آزاد قشم منتظر هزینه پرداخت نشده
قشم دیلی: مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اين راستا، طبق تفاهمنامه مابقى هزينه ساخت اين بيمارستان که ۶۰ درصد است به عهده وزارت بهداشت است ولى ‌با وجود پيگيرى‌هاى مکرر و مکاتبات ادارى، تاکنون اين وزارتخانه در اين رابطه هيچ اقدامى انجام نداده است.

وی ادامه داد: نياز مبرم مردم اين منطقه با جمعيت ۱۲۰ هزار نفرى و همچنين توسعه روزافزون قشم بر اهميت تکميل و تجهيز بيمارستان ۹۶ تختخوابى پيامبر اعظم (ص) مى‌افزايد.
موسوى عنوان داشت: سازمان منطقه آزاد قشم سال ۸۸ با ساخت اورژانس مجهز در بيمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شرايط نسبتا خوبى را براى امور درمانى مردم اين منطقه فراهم کرد.
اين مسئول تصريح کرد: اهميت توسعه وضعيت بهداشت و درمان شهرستان قشم ايجاب مى‌کند که دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان به نمايندگى از وزارت بهداشت و درمان هرچه سريع‌تر سهم ۶۰ درصدى خود را به عنوان يکى از مصوبات دور دوم سفرهاى استانى دولت در اين پروژه، هزينه کند.
وى بيان داشت: سهم ۴۰ درصدى اين سازمان در پروژه ساخت بيمارستان ۹۶ تختخوابى پيامبر اعظم (ص) به پايان رسيده و منتظر ادامه کار توسط وزارت بهداشت هستيم.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سازمان منطقه آزاد قشم با واگذارى ۳ هکتار زمين رايگان و تقبل ۴۰ درصد سهم ساخت پروژه بيمارستان پيامبر اعظم (ص) تاکنون بيش از ۱۰۰ ميليارد ريال در اين پروژه هزينه کرده است.
موسوى اضافه کرد: اهميت اين پروژه به حدى است که نمى‌توان منتظر تصميم دراز مدت وزارت بهداشت و درمان ماند و سازمان منطقه آزاد قشم در صورت عدم آمادگى اين وزارتخانه تمام هزينه‌هاى ساخت و تجهيز اين بيمارستان را به تنهايى متقبل خواهد شد.
وى با اشاره به فاصله زياد امکانات بهداشتى و درمانى جزيره قشم با استانداردهاى معقول،‌ بيان داشت: اين سازمان در صورت لزوم با صرف نزديک به ۲۵۰ ميليارد ريال سهم ۶۰ درصدى وزارت بهداشت و درمان در اين پروژه را در سال جهاد اقتصادى با هدف خدمت و تکريم مردم ولايى شهرستان قشم و رساندن وضعيت بهداشت و درمان اين جزيره به حد استاندارد به عهده مى‌گيرد.
‌در ماه‌هاى پايانى سال گذشته و در دور دوم سفر هيئت دولت به استان هرمزگان، احداث بيمارستان ۹۶تختخوابى قشم با حمايت مالى سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت بهداشت به تصويب رسيد.
شهرستان قشم هم اکنون داراى يک بيمارستان بسيار قديمى است که با توجه به نبود امکانات پيشرفته در آن، در بسيارى از موارد فاقد خدمات‌دهى به مردم و بيماران است و احداث بيمارستان ۹۶ تختخوابى از اساسى‌ترين نيازهاى مردم شهرستان قشم به شمار مى‌آيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر