۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

اعترافات تکان دهنده جواني که به دليل بدبيني مادر و خواهر ش را کشت


اعترافات تکان دهنده جواني که به دليل بدبيني ,مادر و خواهر ش را کشت
در سحرگاه روز يکشنبه همين هفته پسر جواني به واسطه بدبيني، خواهر جوان و مادرش را در نيمه هاي شب با ضربات چاقوي آشپزخانه به قتل رساند.

وي پس از دستگيري اعتراف کرد که به رفتارها و رفت وآمدهاي خواهر و مادرش مشکوک شده بود و به همين دليل آن ها را به قتل رسانده است. ايسنا در همين زمينه گزارش داد: در حالي که ۳ ساعت از بامداد روز يکشنبه ۱۳ شهريور مي گذشت ماموران کلانتري ۱۱۰ پيروزي در جريان وقوع جنايتي خونين در يک واحد مسکوني در خيابان پيروزي تهران قرار گرفتند.
ماموران کلانتري با حضور در صحنه حادثه با پيکر خون آلود مادري ۵۲ ساله به نام «مينو» و دختر جوان ۲۲ ساله اي به نام «مينا» رو به رو شدند که با ضربات متعدد جسم برنده اي به قتل رسيده بودند.به گزارش ايسنا، در حالي که تحقيقات ماموران براي واکاوي زواياي پنهان اين حادثه در مراحل اوليه قرار داشت پسر جوان اين خانواده به نام «مهدي» با بيان اين که اين جنايت هولناک را سارقي انجام داده است، گفت: سحرگاه يکشنبه با شنيدن صدايي از خواب بيدار شدم و با احتمال آن که دزد آمده، خواهرم را از خواب بيدار کردم و از او خواستم پيش مادرمان برود تا من وسيله اي براي دفاع پيدا کنم.
مهدي ادامه داد: هنگامي که براي پيدا کردن وسيله دفاعي در حال جست وجو بوده پيکرهاي خونين مادر و خواهرش را مشاهده کرده و همان موقع سايه مردي را ديده که به سرعت فرار کرده است.به گزارش ايسنا، در حالي که پسر جوان اين خانواده، ادعاي قتل توسط مرد سارق را مطرح مي کرد، کارآگاهان در بررسي از خانه و درهاي ورودي به هيچ سرنخي مبني بر سرقت دست نيافتند و به همين دليل و با توجه به سخنان ضد و نقيض مهدي، وي به دستور قاضي پرونده بازداشت و در اختيار کارآگاهان جنايي قرار گرفت.
تحقيقات کارآگاهان براي يافتن سرنخي از ردپاي متهم يا متهمان به قتل احتمالي اين جنايات خونين ادامه داشت تا اين که سرانجام« مهدي» در دام سخنان ضد و نقيض خود گرفتار شد و به قتل مادر و خواهرش اعتراف کرد.
متهم با بيان اين که به همراه مادر و خواهرش در ساختمان محل جنايت زندگي مي کرد، نزد کارآگاهان جنايي اعتراف کرد که مادر و خواهرم هر دو در آرايشگاه زنانه اي مشغول به کار بودند و از چند ماه پيش به رفتار و رفت و آمدهاي آنان مشکوک شدم به طوري که هر روز فکرهاي مشوش به ذهنم مي رسيد.
متهم به قتل با بيان اين که هر بار که از اين دو درباره رفتارهايشان توضيح قانع کننده اي مي خواستم توضيحات آنان مرا قانع نمي کرد گفت: رفتار آنان باعث شد تا من بيشتر به آنان بدگمان شوم و سرانجام نقشه قتل آنان را طراحي کردم و ساعت ۳ بامداد روز حادثه از خواب بيدار شدم و با برداشتن چاقويي از آشپزخانه به سراغ مادر و خواهرم رفتم و آنان را به قتل رساندم.وي در ادامه اعترافات خود با بيان اين که قصد نداشتم خواهرم را به قتل برسانم اما در هنگامي که با ضربات چاقو مادرم را به قتل مي رساندم ناگهان او نيز به طبقه پايين و به محل جنايت وارد شد به کارآگاهان جنايي گفت: براي به انحراف کشاندن جريان پرونده ادعاي ارتکاب قتل ها توسط سارق را بيان کردم. به گزارش ايسنا،مهدي که متهم به قتل مادر و خواهرش است تاکنون نتوانسته است ادعاي خود مبني بر بدگماني به مادر و خواهرش را اثبات کند.
هم چنين متهم به همراه پرونده متشکله به دستور قاضي پرونده براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار دارد.محمد محمدي کارشناس مسائل اجتماعي درباره ماجراي جنايت پسر جوان و بدبيني او نسبت به خواهر و مادرش به خراسان گفت: متاسفانه ريشه اين قبيل رفتارهاي خشن به تعصبات نادرست برخي از افراد برمي گردد و چون هنوز فرهنگ مردسالاري در برخي خانواده ها غالب است، به خود اجازه مي دهند که عليه جنس زن در خانه و محيط خانواده اقدام کنند. وي افزود: متاسفانه برخي از هم گسيختگي هاي خانوادگي نيز به اين نوع تعصبات کمک مي کند و به عنوان مثال در خانواده اي که زن بنا به هر دليلي از مرد طلاق مي گيرد، فرزندان ذکور آن خانواده چه بسا به واسطه تاثيرپذيري از رفتارهاي بزرگ تر خود و معمولا پدر و يا به دليل آن که شايد مادر را در زمينه اين نوع از هم گسيختگي مقصر مي شمارند، درصدد انتقام برمي آيند و با پيش آمدن کمترين موضوع و اختلافي دست به بهانه جويي مي زنند تا به نوعي انتقام گيري کنند. محمدي افزود: از طرف ديگر غرور جواني نيز برخي جوانان را به بي راهه مي کشد و متاسفانه آنان در چنين سنيني تحت تاثير حرف ها و رفتارهاي ديگران قرار مي گيرند و چه بسا زيربار حرف منطقي نيز نمي روند و فقط بر پايه احساسات خود عمل مي کنند. اين کارشناس مسائل اجتماعي اضافه کرد: متاسفانه در خانواده ها کمتر به گفتمان هاي منطقي توجه مي شود و اغلب تلاش مي کنند حرف خود را با بحث و جدل و حتي خشونت به کرسي بنشانند. او افزود: متاسفانه مشکلات اقتصادي که دامنگير برخي خانواده ها و به خصوص خانواده هايي که به نوعي از هم گسيخته شده است، زنان اين خانواده ها را وادار به کار در بيرون از منزل براي تامين معاش مي کند که همين موضوع موجب افزايش مراودات اين زنان از يک سو و بدبيني برخي از افراد خانواده از سوي ديگر مي شود. محمدي گفت: جاي خالي آموزش مهارت هاي اجتماعي در جامعه بسيار مشهود است و توسعه مراکز مشاوره براي حل اختلافات و هم چنين مرتفع ساختن پاره اي از سوءتفاهمات ضروري است.خراسان - مورخ چهارشنبه 1390/06/16

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر