۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

نگرانی نسرین ستوده از وخامت حال مادر بیمارش


نسرین ستوده ، حقوقدان و فعال حقوق زنان که مدتی است به بند قرنطینه زنان زندان اوین منتقل شده این روزها نگران حال مادر بیمار و پیرش است و امکان ملاقات و تماس تلفنی با وی را نیز ندارد.
رضا خندان این نکته را در گفتگو با خبرنگار کلمه گفت و اضافه کرد : نسرین در ابتدای زندانی بودنش پدرش

را از دست داد و مسوولان حتی اجازه شرکت در مراسم ختم پدرش را به او ندادند، این روزها به شدت نگران حالا مادر همسرم هستیم و می ترسیم خدای نکرده همان اتفاقی که برای پدر نسرین در این مدت افتاد برای ایشان بیفتد بدون اینکه دخترشان را ملاقات کنند .
مادر پیر نسرین ستوده به دلیل بیماری امکان حضور در زندان اوین و ملاقات کابینی با دخترش را ندارد . همچنین زندانیان زن بند سیاسی زنان زندان اوین اجازه هیچ گونه تماس تلفنی هم ندارند .
از زمانی که ستوده از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند قرنطینه زنان زندان اوین منتقل شده امکان ملاقات حضوری با فرزندان ده ساله و سه ساله اش را نیز نیافته است . در حالی که در بند ۲۰۹ او دقایق کوتاهی می توانست فرزندانش را به صورت حضوری ملاقات کند .
اکنون بهاره هدایت-نسرین ستوده-لیلا توسلی-عاطفه نبوی-مهدیه گلرو-نازنین حسن نیا-هنگامه شهیدی-فاطمه درویش-پروین جواد زاده-عالیه اقدام دوست-هانیه فرشی شتربان-لادن مستوفی-شعله طائب-منیژه نصرالهی-صهبا رضوانی-سوسن تبیانیان-نازیلا دشتی-فرح واضحان-کفایت ملک محمدی-زهرا جباری-فاطمه خرمجو در بند قرنطینه زندان اوین نگداری می شوند.
نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر با وجود چندین بار اعتصاب غذا در اعتراض به اتهامات غیرقانونی خود و فشارهای بین المللی برای آزادیش همچنان در زندان اوین به سر می برد. وی روز ۱۳ شهریورماه سال جاری بازداشت شد و با حکم قاضی شعبه ۲۶ قاضی پیر عباسی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر