۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه

شرایط نامعلوم زندانیان سیاسی زن رجایی‌ شهر کرج


پس از انحلال بند نسوان زندان رجایی شهر کرج و انتقال زندانیان زن به سایر زندان‌های این شهر، شرایط زندانیان سیاسی که می‌بایست با نظر دادستان و وزارت اطلاعات نقل و انتقال پیدا کنند نامشخص است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، شرایط زندانیان زن در پی نقل و انتقالات هفته‌های اخیر بسیار وخیم‌تر شده است. این گزارش‌ها می‌افزاید، در پی انحلال بند زنان، هم‌اکنون کلیه بخش‌های زندان به حالت تعطیل در آمده و از وجود نگهبان در زندان خبری نیست.

این در حالی است که به دلیل وجود زندانیان شرور، درگیری و کشمکش‌های خونین، از جمله اتفاقات رایج در این زندان است. طبق اخبار رسیده در روزهای گذشته به دنبال بروز درگیری بین زندانیان و عدم وجود نگهبانان زن، مسئولان زندان، برای آرام کردن زندانیان و فرونشاندن درگیری از نیروهای مرد استفاده کرده و نگهبانان مرد، زنان زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.
هم‌چنین بوفه و بهداری بند زنان، در حال حاضر تعطیل شده و زندانیان زن باقی‌مانده در زندان رجایی‌شهر از جمله زنان سیاسی، از هرگونه امکانات پزشکی محروم هستند و از امکان خرید مایحتاج خود از بوفه زندان نیز محروم شده‌اند.
مسئولان زندان اعلام کرده‌اند، قادر به تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت زندانیان سیاسی نیستند و در مورد نقل و انتقال آنان می‌بایست نهادهای امنیتی دستور صادر کنند. این در حالی است که شمار زیادی از زنان زندانی در بند نسوان زندان رجایی‌شهر به زندان‌های دیگر منتقل شده‌اند و انتقال زندانیان سیاسی نیز قطعی است. با این وجود هنوز مشخص نیست، مسئولان امنیتی چه تصمیمی را در مورد سرنوشت زندانیان سیاسی خواهند گرفت.
زنان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر که از سوی دادگاه انقلاب به این زندان تبعید شده‌اند، همواره در شرایط نامناسبی به سر برده‌اند. در ماه‌های گذشته، خانواده‌های این زندانیان با نوشتن نامه‌هایی سرگشاده به مقامات قضایی نسبت به امنیت جانی آنان در این زندان ابراز نگرانی کرده و از مسئولان قضایی خواسته بودند که سلامت زندانیانشان را تضمین کنند. اما تابحال هیچ‌یک از مقامات سازمان زندان‌ها و یا مسئولان قضایی، حاضر به پاسخگویی در مورد شرایط این زندان نشده‌اند.
هم‌اکنون زمزمه‌هایی نیز در خصوص احتمال انحلال بند نسوان زندان اوین نیز به گوش می‌رسد. که در صورت تحقق این موضوع، سرنوشت زندانیان سیاسی زن محبوس در این زندان نیز مشخص نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر