استفاده از یک زن مجری که با حجابی کاملا اسلامی است، برای تبلیغ یک شرکت لوازم خانگی، واکنش وزارت ارشاد را برانگیخته است. مسئول تبلیغات اداره كل ارشاد استان تهران دربارهی استفاده از چهره یك زن مجری در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران گفت: در این بیلبورد به گونهای تصویر این خانم كار شده كه بیشتر تمركز روی صورت وی است تا تبلیغ آن محصول.
مریم ارسنجانی در گفتوگو با مهر افزود: استفاده از چهره زنان در تبلیغات تجاری كه مربوط به حوزه زنان باشد اشكالی ندارد اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن میشویم. در تبلیغ اخیر چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمیتوان ایرادی گرفت اما واحد تبلیغات ارشاد تهران بر روی این مسئله كه چهره زن مجری بیشتر از لوازم خانگی به چشم میآید، سئوال دارد كه آن را به واحد تبلیغات وزارتخانه ارسال كردهایم. مسئول واحد تبلیغات ارشاد استان تهران گفت: یكی دیگر از ایراداتی كه می توان به این تبلیغ گرفت استفاده از چهره این زن برای تبلیغات خارجی بود در حالی كه تاكید شده كه باید از چهره زنان در تبلیغات داخلی استفاده شود.
اظهارات این مقام وزارت ارشاد در حالی است که این آگهی پیش از انتشار از سوی واحد تبلیغات وزارت ارشاد تایید شده است.
همچنین مرتضی طلایی رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفته است که موضوع بیلبوردهای تجاری همراه با چهره یك زن مجری را كه به تازگی در اتوبانهای شهر تهران نصب شده، پیگیری میكند. در این سالها، وزارت ارشاد همچنین سختگیرهای زیادی درباره استفاده از چهره زنان بازیگر در تبلیغات فیلمهای سینمایی میکند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر